Няколко идеи какво да консумираме през студения сезон

В месеците с "р" в името обръщаме специално внимание на менюто, за да подготвим организма за промяната в климата и да предотвратим простуди и други заболявания. Пет от най-полезните зимни храни са:

Нар за здраво сърце

Сокът от нар е богат на антиоксиданти - много повече, в сравнение с други плодови сокове. Само една чаша дневно предпазва от окисляване на "лошия" LDL холестерол, който допринася за натрупване на плаки в артериите. 

Виж още: Кои храни да консумираме през есента

Пиенето на сок от нар може да подобри кръвоснабдяването на сърцето при хора с миокардна исхемия - сериозно състояние, при което органът получава по-малко кислород поради запушени артерии. 

Тъмнолистни зеленчуци

Тъмните листни зеленчуци, например къдравото зеле, са особено богати на витамини A, C и K. Този вид зеленчуци са отличен източник на фолиева киселина, която е особено важна за жените в детеродна възраст.

Цитруси

Цитрусовите плодове - лимони, лайм, портокали и грейпфрути, - са най-сочни през зимата. Те са източник на много витамини, най-вече витамин C, както и на флавоноиди.

Преобладаващият флавоноид в тези плодове е хесперидинът, който е отговорен за повишаването на "добрия" HDL холестерол и понижаване на "лошия" LDL холестерол и триглицеридите.

Картофи

Заради наличието на нишесте често картофите не са от най-обичаните и предпочитани храни. За разлика обаче от други нишестета, които се съдържат в ориза или хляба и са наистина лишени от здравословни хранителни вещества, картофите са полезни.

Те са източник на витамини C и B6, на фолиева киселина и фибри (4 грама на средно голям картоф - при дневна нужда за жените 25 г, а за мъжете 38 г).

Лилавите картофи са богати на антоцианини - антиоксиданти, които са свързани с множество ползи за здравето - понижаване на риска от рак и сърдечни заболявания.

Ядки

Консумирането на ядки, най-вече орехи, подпомага стимулирането на мозъчните функции и концентрацията. Те са изключително хранителни и полезни. Суровите ядки са предпочитани заради по-ниското количество на калории.

Виж още: Хранене според сезона

Източник: foodpanda