Откъс от книгата на Катрин Капюта "Мисли като жена, действай като жена"

Катрин Капюта е президент на SelfBrand, брандинг стратег, лектор и писател; ръководила е световноизвестната кампания "I ♥ NY". Според нея всяка жена може да се рекламира успешно, като използва своята автентичност, силните си страни и индивидуални умения - и така да изгради ярък, открояващ се личен бранд.

Книгата й "Мисли като жена, действай като жена” обяснява защо нежният пол е по-добре да се възползва от чисто женските си нагласи и дарби на работното място - и защо, когато се опитват да играят играта по мъжкия начин, нещата обикновено свършват зле.

Катрин открива, че едно от най-важните приложения на брандинга не е за компании или продукти, а за хора, които искат да определят и управляват своята кариерна идентичност и да постигнат успех. Според Капюта една от основните идеи на личния брандинг е, че колкото по-добре разбираме самите себе си, с всичките свои слабости и силни страни, толкова по-лесно ще ни бъде да развием предимствата си и да компенсираме недостатъците. 

Женската нагласа на ума дава някои предимства, от които нежният пол трябва да се възползва в работата, за да напредва в кариерата, убедена е тя и изброява: 

- Емпатия

Разполагаме с непогрешими антени, с които улавяме и разчитаме жестовете, тона на гласа, лицата и позите и реагираме със съпричастност.

- Интуиция

Често знаем предварително отговора в дадена ситуация благодарение на подсъзнателен процес. 

- Вербални и комуникативни умения

Жените постигат по-добри резултати в писането, общуването и други словесни умения, които са ключови за работното място. 

- Умение да изграждаме дълбоки лични връзки

Жените са по-умели в свързването и обгрижването на околните. Те са истински специалисти в създаването на силни, подкрепящи връзки. 

- Лидерски стил и сътрудничество

Вместо да използват контролиращ лидерски стил, жените са склонни да търсят консенсус и да управляват с помощта и активното участие на подчинените си.

- Въздействие чрез външността

Жените могат да изразят своята визуална идентичност чрез дрехи, прически, грим и аксесоари и да показват личен стил - основен елемент от персоналния брандинг. 

Виж още: Бащата на позиционирането Джак Траут в специално интервю за Bulevard.bg

Мъжете не оставят предимствата, които им е дал полът, пред прага на офиса. Жените също не трябва да го правят. Независимо дали сте изпълнителен директор, предприемач, консултант, треньор, човек на изкуството или майка с онлайн магазин, трябва да си изградите идентичност, която е едновременно искрена и подходяща за пазара - един отличаващ се личен бранд, който създава положителни реакции към вас като продукт, съветва авторката своите читателки.

Предлагаме ви откъс от "Мисли като жена, действай като жена", на български от ИК "Кръгозор" в превод на Весела Венчева-Тодорова.

Мъжете са от LinkedIn, жените - от Facebook 

Не пренебрегвайте възможността да пренесете в интернет своите умения по персонален брандинг и разказване на истории. Когато погледнем статистиката, предпочитанията за начина на комуникация в дигиталния свят са същите като в истинския свят. Една от важните цели на общуването за мъжа е да си подсигури статус и власт. Жените търсят консенсус и създаване на общност. 

Да вземем социалните мрежи. Често жените са сочени за по-активни онлайн. Истина е, че в световен мащаб жените прекарват повече часове всяка седмица в социалните мрежи. Но е вярно също, че сме по-склонни да използваме социалните мрежи, за да поддържаме връзка със своите семейства и приятели, в сайтове като Facebook или Pinterest.

Виж още: Как "Фейсбук" превзема света

Жените наистина са част от дигиталния свят, но не използваме толкова често социалните мрежи като инструмент за персонален брандинг, както правят мъжете. Обикновено жените са много силно свързани с малка група онлайн, за разлика от мъжете, които са по-активни в сайтове като LinkedIn, които помагат за разширяване на професионалната и бизнес мрежа.

Вместо да използват социалните мрежи за връзка с приятели и роднини, мъжете демонстрират статус и споделят постиженията си. Те са и по-активни в налагането на мнението си в блогосферата - тенденция, доказана с множество изследвания на социалните мрежи и половете. 

Виж още: Как двата пола използват социалните медии

Ако вземем за пример Twitter, еднакво популярен сайт както сред мъжете, така и сред жените, много по-вероятно е мъжете да публикуват свои собствени туитове, докато жените са по-склонни да използват Twitter като среда за разговори или да следват хора, на които се възхищават. Това е пропусната възможност. 

Разкажете добре своята история онлайн

Един от най-добрите начини да инвестирате в бранда си е да отделите време и да си създадете силен профил в LinkedIn. Най-добрите профили разказват историята на една кариера, свързваща всички парченца от вашето пътуване в едно необикновено и привлекателно цяло.

Виж още: 10 съвета как да се възползваме максимално от LinkedIn

Трябва да осъзнаете, че слабото онлайн представяне е като слаба репутация. Хората ще мислят, че не сте толкова добри като онези, които имат силно присъствие в интернет. Така или иначе всички ще ви потърсят в Google, важно е да вземете в ръце своя онлайн бранд и да разкажете историята на своята кариера.

От гледна точка на брандирането в бизнеса LinkedIn трябва да е първата спирка във вашето пътуване из социалните мрежи, защото е бизнес сайт номер 1, активно използван от професионалисти в областта на човешките ресурси, ловци на глави и бизнесмени. В LinkedIn все още има повече мъже, отколкото жени, като мъжете са и по-активни при свързването с колеги.

* * *

Мислете за LinkedIn като за пресечната точка между вашата биография, CV, мотивационни писма, препоръки и бизнес възможности, които хората ще гледат постоянно.

* * *

Профилите с грабващо послание се помнят. Добавете ключовите проекти, успехи, способности и обрати в кариерата си. Изхвърлете от списъка онези неща, които ще накарат хората да се колебаят за вашия бранд, освен ако не можете да ги направите част от своята история (например пропуснат полет, който е довел до нова бизнес възможност). Избягвайте професионалния жаргон, за да направите себе си и стойността си разбираеми за по-широка аудитория.

Виж още: Съветите на най-влиятелните личности за 2015 г. в Linkedin

Трите най-важни елемента във всеки LinkedIn профил са заглавието, описанието на кариерата и снимката. Именно те са нещата, които хората разглеждат първи, точно като челото на вестник.

Заглавието в LinkedIn е като девиз на реклама. Отделете време и измислете заглавие, което съобщава кои сте като професионалисти, по кратък, но привлекателен начин. Заглавието в LinkedIn има приблизително същата дължина като един туит, така че ще ви трябва малко ловкост, за да кажете много неща с малко думи.

За описанието на кариерата в LinkedIn напишете кратка професионална биография, разкриваща идентичността на вашия бранд и онази отличителна добавена стойност, която вие можете да донесете. Избройте големите си постижения, награди и важни признания, които сте получавали. Опитайте се да използвате всички ключови думи и фрази, които могат да бъдат използвани от хора, търсещи някой като вас.

Редовно обновявайте профила си, за да включите нови умения, постижения и още по-актуални ключови думи. Профилът в LinkedIn включва още и секции, в които можете да опишете подробно вашите досегашни длъжности, награди, публикации и връзки към сайта или блога ви. Има и допълнителни услуги, за които се заплаща, за да може профилът ви да излиза при търсене.

За да се възползвате от силата на LinkedIn, трябва да усвоите до съвършенство умението да се представяте пред непознати, да искате свързване или да питате за помощ. В противен случай разполагате просто със списък имена, подобно на телефонен указател.

Виж още: 35 неща, които трябва да научим преди 35 г., за да бъдем професионалисти

Източник: ИК "Кръгозор"