Годишно едно домакинство у нас харчи едва 27 лв. за книги, списания и вестници, само 20% от българите посещават културни събития, но пък над 1/3 публикуват лично творчество в интернет (инфографики)

Над 1/3 от българите - 35,1%, публикуват лично творчество в интернет, сочат данните, огласени от Националния статистически институт (НСИ) в навечерието на 24 май.

21,9% от сънародниците ни на възраст над 16 години са ходили на кино през последните 12 месеца, а представления на живо (опера, театър, балет, концерти) са гледали под 20%, сочи инфографиката.

Още по-малко, едва 14,7, са посетили през 2016 г. културни обекти - исторически и архиологически паметници, музеи, художествени галерии. На този фон най-посещаваните музеи у нас през миналата година са били  Регионалният исторически музей във Велико Търново, Националният исторически музей и Националната галерия в София, Дирекцията на музеите в Копривщица и Историческият музей в Каварна.

Според статистиката средно за книги, вестници и списания едно домакинство през 2016 г. е похарчило средно 27 лв., а за кино, представления на живо и музеи сумата е била само 16 лева. Същевременно обаче 68% от българите четат вестници, списания и новини онлайн.

Достъпът до култура през интернет срещу заплащане все още е ограничен до твърде малка част от потребителите на световната мрежа у нас - 8,7% си поръчват книги, списания и вестници онлайн, 14,5% си купуват по интернет билети за различни събития, а само 6,4% си поръчват филми и музика по интернет. Всеки пети българин използва интернет за обучение.

Друга инфографика обобщава статистиката за културата като икономически сектор:

Източник: Национален статистически институт (НСИ)