За да бъде успешна една кампания, пиар специалистите трябва да знаят какво искат, търсят и харесват журналистите.

Съществуват няколко похвата на мислене, писане на информация и поведение, които могат сериозно да помогнат на специалистите по връзки с обществеността при общуването им с медиите, коментира електронното издание на сп. Entrepreneur.

1. Представете историята направо, без дълги, безсмислени и написани в административен стил въведения. Какво прави компанията ви уникална? Безбройните ваши конкуренти, които се борят за същата колонка или пространство с текст в интернет, също постоянно атакуват журналистите с информация. Запитайте се коя информация би накарала редактора да избере вас. 

2. Направете представянето си перфектно. Имате само 30 секунди. Точно толкова време ще ви отделят репортерите, когато им представяте говоримо или в писмен вид информацията, която искате да влезе в медиите. Бъдете бързи и кратки.

3. Подгответе се предварително. Съобразете се с факта, че хората в медиите работят в много кратки срокове. Ако организирате събитие бъдете сигурни, че ще ви помолят за допълнителна информация, още снимки, координати, които да им предоставите по телефона, лично или онлайн. Улеснете работата си и им помогнете със светкавичен отговор, като се подгответе предварително. Отделете на удобно място в компютъра си всички възможни файлове, които могат да ви поискат. 

Вижте още: Колко е важен медия планът

4. Не пишете дълги прессъобщения с подробна, излишна информация за постиженията на компанията ви. Не засипвайте съобщенията си с множество самохвални суперлативи, които дразнят. Не прилагайте снимки с огромен размер, които се свалят бавно от електронната поща!

5. Подсигурете връзката по още един канал. Сещате ли се за количеството електронни писма, които получавате в пощата си всеки ден. Умножете това количество по три. Горе долу толкова съобщения получават голяма част от репортерите, които искате да привлечете на вашето събитие или към вашата информация. Опитайте да установите контакт предварително, за да ви запомнят. Обадете се по телефона там, където смятате, че е подходящо.

6. Спазвайте обещанията си. Казвате им, че от вас ще разберат за "революционен, нов продукт" или "супер модерна, неповторима услуга"? Направете го само, ако сте сигурни, че имате с какво да докажете твърденията си. Не им обещавайте ексклузивна информация или разтърсващо интервю, ако няма как да им го осигурите!

Вижте още: Маркетингът ще стане изцяло персонален