Защо служителите трябва да тренират усилено върху умението си да пишат

Пазарът на работна ръка, също както всички други неща в съвременния бизнес, се променя изключително бързо. И ако у нас се търсят масово хора с познания в IT сферата, поне 2 чужди езика или хора с чисто технически способности, то в глобален мащаб нещата са малко по-различни. И едно е качеството, което се цени изключително високо навсякъде - способност да пишеш и да комуникираш качествено. 

Според изследване на Американската асоциация на колежите и работодателите 73% от фирмите търсят хора, които имат силни способности за писмена комуникация. 

Ежедневното изпращане на имейли, комуникация с клиенти, поддържане на профили в социални мрежи на фирмата, блогове и т.н. е превърнало писмената комуникация в задължителен елемент, който се изисква от работодателите, наравно с лидерските умения и способността за работа в екип. 

Виж още: Какви са чертите на добрия автор​

Множество работодатели вече са осъзнали, че лошата псимена комуникация прави фирмата ни да изглежда зле и непрофесионално. 

Според бизнесмена и колумнист на Inc.com Джейсън Фрийд ако трябва да избираме между няколко кандидати с идентични биографии, трябва да се спрем на най-добрият писател сред тях. 

"Да си добър писател не се изчерпва с това само да пишеш ясно и без грешки. Ясното писане говори и за ясна мисъл. Наистина добрите писатели обаче могат да комуникират. Правят нещата лесно разбираеми. Могат да се поставят на мястото на другия. Знаят и какво да пропуснат. А това са качства, които искаш работещите за теб да имат. 

Виж още: 10 съвета за писането от Стивън Кинг​

Така и изследването на Американската асоциация на колежите и работодателите потвърждава това твърдение. Почти всички анкетирани работодатели са посочили, че търсят служители със силни комуникативни способности, като тези с диплома по английски език и/или комуникации са предпочитани в голяма част от случаите.  

Източник: Inc.com