Кери Скарбака е американски фотограф от индиански произход, чиито снимки са изложени във "Виваком Art Hall" в рамките на Европейския месец на фотографията 2013 до 29 ноември

В изложбата под наслов "Завръщане" участват трима фотографи от едно поколение, които използват своето изкуство, за да наблюдават, уловят и анализират човека, гледайки през призмата на странното, интимното и дори абсурдното.

Тримата автори са от различни краища на света и никога не са работили заедно. Кери Скарбака е американски фотограф от индиански произход, познат и като Падащия човек. Изпитва болката от изкуството си буквално, тъй като самият той е модел на своите снимки. 

Често се хвърля в действие - опасно и без никаква защита - и пътува по целия свят в търсене на подходящи места, където да заснеме серията фотоси. Според него творбите му изобразяват нестабилността на съвременния начин на живот, който кара много хора да се чувстват така,  сякаш постоянно "падат" и не са в състояние да контролират света наоколо.

Димитрис Триандафилу е гръцки фотограф, чиито работи са тъмни и много лични. Фокусира се върху теми като идентичност, възприятие и памет. В повечето си снимки той задава въпроса как гледаме на другите човешки същества и на самите себе си, каква и къде е границата между реалността и фантазията.

Третото име - Катарина Леал, е португалско. Фотографката харесва България от години и много от кадрите, които е заснела, изобразяват типичното за нашата страна.

Изложбата е част от втория експериментален Европейски месец на фотографията, който се организира в България през ноември от Френския институт с подкрепата на Столичната община и "Виваком".

Инициативата, стартирала преди 30 години в Париж, днес се провежда в повечето европейски столици на всеки две години с общите усилия на културни институции и галерии. Всяко издание има специфична тематика и представя десетки изложби, прожекции, срещи, конференции и дебати.

Фотография на Катарина Леал

"Завръщане" гостува във "Виваком Art Hall" oт 18 до 29 ноември, а официалното откриване е на 20 ноември (сряда) от 18,30 ч. Вход свободен.