Идва ли краят на "троловете"?

Ако има наистина свободно място по света, това е интернет. За съжаление това означава, че интернет е и място, където освен обективни факти, място намират още слухове, безсмислици и откровени лъжи. 

Една българската компания обаче може би има решение за това. "Онтотекст" представи интелигентен софтуер, който може да предположи истинността на дадено потребителско съдържание, решавайки по този начин проблема с разпространението на слухове в интернет.

За проекта

Новият софтуер бе демонстрират по време на конференцията "Журналистика 2.0: Митове и възможности в социалните мрежи", която се организира от Асоциацията на европейските журналисти-България и събра на едно място журналисти, медийни експерти, студенти и комуникационни специалисти.

По форума д-р Георги Георгиев и д-р Лаура Толош представиха напредъка по международния проект Pheme, в който "Онтотекст" е партньор.

Тригодишният проект, който се съфинансира по Седма рамкова програма на ЕС за научни изследвания в областта на информационните и комуникационни технологии, има за цел да отговори на предизвикателството с широкото разпространение на невярна информация в Мрежата.

"Онтотекст" е част от групата на "Сирма груп холдинг" АД, която наскоро успешно приключи кампанията си за първоначално публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ-София).

Виж още: Стига с тези негативни коментари!

Възможности

Д-р Георги Георгиев, който е ръководител на Pheme от българска страна, запозна аудиторията с разработвания по проекта семантичен софтуер и демонстрира някои от неговите аналитични възможности. 

Приложението може да отговаря на въпроси като: "Кои са последните слухове?", "Кои са най-популярните слухове?", "Кои слухове са истина и кои са лъжа?", "От коя част на страната идват най-много слухове?" и др. 

Проектът Pheme включва общо девет партньора от Англия, Германия, Австрия, Испания, България, Швейцария и Кения. За да анализира истинността на информацията, екипът използва иновативни алгоритми за машинно самообучение. Така се откриват "феми" - термин, създаден от екипа на Pheme, който добавя стойност "истина" или "лъжа" към понятието "меми" (идеи, слухове или други единици съдържание в интернет).

Източник: Economic.bg