Какво е важно да вземем предвид, преди да отидем при шефа с молба за по-високо възнаграждение

Едно от най-нормалните неща в кариерата ни е да искаме развитие, както като позиция, така и като заплата. Обаче е абсолютен факт, че онези разговори с мениджъра за повишаване на заплащането са най-малкото неудобни. Всъщност голяма част от хората не искат увеличение на заплатата си, защото се притесняват от отказ, пише "Бизнес инсайдър".

"Хората се страхуват от това, че работодателят им може да ги погледне под друг ъгъл, а именно да ги помисли за прекалено алчни или че молят за повишение твърде рано." - коментира Адам Охщайн, основател и главен изпълнителен директор на Stratex Partners - компания доставчик на HR услуги и софтуер, позиционирана в Чикаго.

Тъй като действително голяма част от служителите изпускат по-високите заплати, защото са твърде изплашени, за да попитат за сумата, която заслужават, Охщайн дава 9 съвета как най-лесно да поискаме повишение на заплащането си.

Ето ги и тях:

1. Не очаквайте увеличение на парите си, ако не сте го заслужили

Според Охщайн най-голямата грешка на един служител е да поиска увеличение, защото е от дълго време в компанията. Нужно е да имате силни аргументи, защо заслужавате повече пари.

2. Бъдете подготвени

Служителите трябва да са подготвени с конкретни доказателства защо заслужават повишението. Нужно е аргументирано да обяснят с какво са допринесли за увеличението на приходите на фирмата и как са намалили разходите ѝ. Ключът е на срещата да се донесе доказателсво, коментира Охщайн.

"Работниците трябва да обяснят за какво са били наети и какво са направили след това - да покажат постиженията си", обяснява още специалистът.

3. Обяснете с какво сте допринесли за компанията в нефинансов план

Ако не сте допринесли за намаляване на разходите в компанията, то обяснете как сте допринесли за фирмената култура. Нужно е да сте готови да отговорите на всичките въпроси на управителя.

4. Опознайте пазара

"Ако сте уверени, че сте изградили силен аргумент, е нужно да бъдете и реалисти за сумата, която искате. Това означава да проучите пазара и да видите, колко взимат и другите професионалисти в областта. Има много сайтове, които могат да ви помогнат да изчислите заплатата си", обяснява Охщайн.

5. Не обсъждайте намеренията си с колеги

Служителите не трябва да се питат кой колко получава, какво всеки прави за компанията и кога за последно са получили повишение. Точно аргументът, който не трябва да се използвате е, че ваш колега е получил повишение, което и вие заслужавате.

Виж още: 5 стпъки как да си поискаме повишение

6. Изберете точния момент 

Никога не молете за увеличение на заплатата след добър (или особено след лош) проект.

"Ако поискате увеличение на заплатата си точно, когато успешно приключи даден проект, работодателят може да си помисли, че сте били мотивирани от потенциалното парично възнаграждение, а не сте просто един трудолюбив служител", обяснява Охщайн.

Той съветва да изчакаме месец - два след голямо постижение, но така че то още да е прясно в съзнанието на управителя.

8. Разберете дали компанията, в която работите, може да си позволи да ви вдигне заплатата 

Не бива да молите мениджъра си за увеличение, ако компанията преминава през труден период, независимо дали сте имали лична победа или не.

"От друга страна е добре да поискате повишение на заплатата си, ако разберете, че компанията ви търси да наеме нови служители. Тогава е хубаво да обясните, че искате да поемате повече отговорности." - коментира Охщайн.

8. Аргументите за повишение не трябва да са свързани пряко с вас

Когато питате за повишение, избягвайте да го свързвате с вас, както и да използвате думите "аз" и "мен".

"Трябва да свържете индивидуалната си работа с общите цели на компанията и какво правите директно, за да им влияете", обяснява Охщайн.

Виж още: Пет ефективни правила за успешна кариера

9. Бъдете готови да чуете "НЕ"

Не винаги повишението на заплатата е възможно. Нужно е да се подготвите и за отрицателен отговор. Тогава най-добре е да попитате как можете да получите повишение през следващите три, шест или девет месеца.

Източник: "Бизнес инсайдър"