Бурният растеж на "Инстаграм" от 2012 г. насам сред най-младата аудитория направи платформата за споделяне на снимки една от най-влиятелните медии в света

Въпреки това, някои компании все още се колебаят дали да я включат в маркетинг плана си. "Направете го", съветват авторите на американското списание Entrepreneur

Според тях "Инстаграм" може да има влияние върху значителна част от таргет аудиторията на почти всяка фирма. Присъствието в нея по един или друг начин при всички случаи е полезно.

Защо? Ето поне 3 причини:

1. Значими анализи

"Инстаграм" предлага специфично потребителско изживяване, но в същото време събира и големи количества данни за регистрираните в нея хора. Използвани както трябва, тези данни могат да повишават ефективността на рекламни кампании. 

Те могат да се обработват от инструменти за маркетингови анализи, да посочват доколко се е увеличила осведомеността за бранда, в каква степен са показани намерения за покупка, доколко кампанията е предизвикала сантименталност, чувства и т.н. Това са важни фактори за доказване на възвращаемостта на инвестицията в дадената кампания.

Виж още: Най-ангажиращите социални медии

2. Усилване на влиянието чрез лидери на мнение

Всяка марка иска да говори на човек, който я разбира и й съответства, който е склонен да се припознае и свърже с нея. Най-добрият начин да се достигнат потребителите в мрежата от гледна точка на тази нужда е марката да се асоциира с други потребители, които са харесвани. 

Маркетингът с лидери на мнение е практикуван в "Инстаграм". Става дума за профилите на известни личности или лица, които са се установили като известни, в тази платформа. Ако те препоръчат продукт или услуга, това със сигурност ще има рекламен ефект сред последователите им. 

Т.нар. "човешки фактор" стана задължителен за успеха на всяка кампания в социалните медии. Личният глас в подкрепа на компанията е това, което аудиторията иска да чуе.

Виж още: Видео маркетингът - новият цар в Мрежата

3. Рекламното съдържание в "Инстаграм" може да се покаже с човешко лице

Ключът към успеха в днешното пространство на социалните медии е да умееш да проумяваш аудиторията си, работейки с данните, които я описват. Повечето от потребителите искат съдържание, което отговаря на реалните им интереси и е поднесено истински, сякаш им говори някой човек, не марка. 

Това може да стане в "Инстаграм". Там марките показват снимки, изработени така че по-скоро да се харесат на личност, не на група. С този подход те включват повече творчество в рекламата си и се обръщат към своя потенциален клиент като към индивидуалност пред екрана на смартфона или таблета, не с толкова масови съобщения, каквито се излъчват по телевизията например. 

Виж още: YouTube прави най-много онлайн продажби