Много мениджъри приемат убеждаването като манипулация. Когато то се използва коректно, това изобщо не е така.

Процесът на убеждаване насочва и стимулира онова поведение на хората, което е важно за целите на организацията, пише Хари Майлс в книгата си "Как да убеждаваме".

Най-важното, което трябва да направите, за да убедите някого, е да изградите своята достоверност. Тя се проявява на две нива:

Виж още: Как пиар специалистите да общуват с журналистите

Вашите идеи. Смислени ли са? Например предложението ви за нов продукт вписва ли се в променените условия на пазара? Обмислили ли сте всички страни и евентуални трудности, които могат да възникнат?

Вие като личност. Може ли да ви се вярва? Искрени ли сте? Доказали ли сте, че имате познания и че винаги сте добре информирани? Aко предлагате нов продукт, добре ли сте запознати с неговата специфика, с целевия пазар, с евентуалните клиенти и конкуренция? Могат ли другите да ви разберат?

Виж още: Успехът ражда успех

Да спечелите доверието на другите е другият важен компонент на убеждаването като изкуство. Как да го постигнете? На първо място бъдете искрени. Подгответе примери за своята надеждност. Изслушвайте другите и позволявайте да изкажат идеите си. Покажете, че имате опит, и не крийте препоръките си.

Опознайте аудиторията си. Разберете кои са ключовите фигури и влиятелните личности в нея, за да ги привлечете на своя страна. Важно е да търсите различните възможни значения на поведението, което наблюдавате в хората отсреща. Тествайте заключенията си, за да се уверите, че разбирате аудиторията възможно най-точно.

Виж още: Как да говорим пред публика