Във фирмата, основана от Джеф Безос, се следват т.нар. "лидерски принципи"

Гигантът в онлайн търговията "Амазон" е известен с това, че е много трудно място за работа. В. "Ню Йорк таймс" публикува задълбочен обзор на някои от убийствените тактики, които мениджмънтът на компанията използва, за да кара служителите да работят здраво.

Виж още: Джуджетата на "Амазон" са роботи

В статията се описва едно доста интензивно работно място, а много от прилаганите тактики на "Амазон" се ръководят от т.нар. "Лидерски принципи".

14-те правила, изброени от Profit.bg, показват как в общи линии от служителите се очаква да мислят през призмата на новите идеи и постоянно да подобряват състоянието на компанията. 

Вманиаченост по клиента: Лидерите започват с клиента и по-късно работят с продуктите. Те се трудят енергично, за да спечелят и запазят доверието на клиента. Въпреки че лидерите обръщат внимание на конкурентите, те са вманиачени по клиентите.

Собственост: Лидерите са собственици. Те мислят дългосрочно и не жертват дългосрочната стойност за краткосрочни резултати. Те действат от името на цялата компания, а не само от името на екипа си. Те никога не казват "това не е моя работа".

Измислят и опростяват: Лидерите очакват и изискват иновации и изобретения от своите екипи и винаги намират начини да опростяват нещата. Като правим нови неща, ние приемаме, че можем да бъдем погрешно разбрани в дълги периоди от време.

Лидерите са прави в много от случаите: Те имат добра бизнес преценка, добър инстинкт и търсят разнообразни перспективи.

Наемат и развиват най-добрите: Лидерите вдигат летвата на представянето с всеки човек, който наемат на работа или повишават. Те разпознават хората с изключителен талант и съзнателно ги превеждат през организацията. Лидерите създават лидери и вземат насериозно ролята си при обучението.

Настояват за поддържането на най-високи стандарти: Лидерите имат неумолимо високи стандарти - много хора биха си помислили, че тези стандарти са дори неразумно високи. Лидерите постоянно вдигат летвата и карат екипите си да предоставят висококачествени продукти, услуги и процеси. Лидерите гарантират, че дефектните неща не минават просто така, а проблемите се разрешават за постоянно.

Мислят мащабно: Да мислиш на дребно е самоизпълняващо се пророчество. Лидерите задават и комуникират смела посока, която вдъхновява резултати. Те мислят различно и търсят всевъзможни начини, за да обслужват клиентите.

Склонност към активност: Скоростта е от значение в бизнеса. Много решения и действия са обратими и нямат нужда от задълбочени проучвания. В "Амазон" ценят поемането на премерени рискове.

Пестеливост: Постигай повече с по-малко. Ограниченията раждат находчивост, самостоятелност и въображение.

Учете се и бъдете любопитни: Лидерите никога не спират да учат и винаги търсят начини за самоусъвършенстване. Те се интересуват от нови възможности и действат, за да ги изпробват.

Печелят доверие: Лидерите слушат внимателно, говорят прямо и се отнасят към другите с уважение. Те се самокритикуват на глас, дори ако като следствие от това изпаднат в неловка ситуация. Лидерите сравняват себе си и екипите си с най-добрите.

Хвърлят се в дълбокото: Лидерите действат на всички нива, продължават да следят за детайлите, проверяват редовно и са скептично настроени, когато има разминавания. Нито една задача не им е под достойнството.

Имат своя позиция; изразяват несъгласие и се ангажират: Лидерите са задължени почтително да оспорват решенията, когато не са съгласни, дори и това да е неудобно и изтощително. Лидерите имат убеждения и са упорити. Те не правят компромиси в името на социалното единство. Веднъж след като бъде взето решение, те се ангажират с него изцяло.

Осигуряват резултати: Лидерите се концентрират върху ключовите резултати за техния бизнес и ги осигуряват с точното качество и навреме. Въпреки пречките, те полагат допълнителни усилия и никога не се успокояват.

Първата офис сграда на "Амазон" след основаването на компанията през юли 1994 г.

Въпреки данните за голямо текучество, акциите на "Амазон" поскъпват. Гигантът в сферата на електронната търговия впечатли Уолстрийт с изненадваща печалба за второто тримесечие, отчитайки положителен резултат - 92 млн. долара, или 9 цента на акция.

От онлайн гиганта разкриха също така, че в края на второто тримесечие са имали 183 100 служители в световен мащаб. Броят им е нараснал с 18 хил. спрямо първото тримесечие, което е най-голямото тримесечно увеличение в историята на компанията. Ръстът на персонала е с 38% повече, отколкото преди година, когато служителите са наброявали 132 600.

Източник: Profit.bg / "Ню Йорк таймс"