Световната търсачка създаде програма, която проследява телевизионните рекламите и ги праща на най-подходящите зрители - досущ като модела ѝ за рекламиране онлайн

Тази програма ще може да се ползва от абонатите на "Гугъл файбър" (Google Fiber) - оператор, който пренася високоскоростен интернет и телевизия. 

Виж още: Доклад доказа, че "Гугъл" манипулира търсенията

Чрез него зрителите ще бъдат селектирани на базата на географското си местоположение, на вида телевизионната програма

която гледат в конкретен момент, както и на телевизионните навици, присъщи на дадено домакинство.

За да получават подбрани реклами, зрителите ще трябва да предоставят някои лични данни за себе си. Засега услугата е пробна и достъпна само в Канзас сити, САЩ, но скоро ще е по другите пазари, информира сп. "Адвъртайзинг ейдж", цитирано от "24 часа".

Виж още: Шефът на "Гугъл": Интернет ще изчезне

Новата програма за телевизионни реклами ще мери пряко колко точно и какви зрители гледат дадено предаване. 

Тя ще позволява на рекламодателите да плащат само рекламите

пратени на конкретни хора. Това вероятно ще намали цената на рекламата, както и приходите на търговските телевизии. Електронните медии все още продават скъпо рекламно време, когато се предвижда то да е гледано от голяма аудитория.

Виж още: Съобщенията в "Туитър" стават по-видими в "Гугъл"

Източник: "24 часа"