Промяна в алгоритъма на социалната мрежа извежда на преден план публикации, на които хората отделят повече време

"Фейсбук" отново променя алгоритмите си, които изчисляват какви публикации да се появят в нюзфийда ви, като този път важността пада върху това, което наистина се чете, става ясно от публикация в блога на компанията

Един от ключовите моменти при "Фейсбук" е, че вие никога не виждате всички публикации на приятелите си и на страниците, които следвате. Чрез специални алгоритми, които се променят периодично, социалната мрежа изчислява кои неща да се появят в потока с новините, които виждате.

В последната промяна на алгоритмите разработчиците на "Фейсбук" са решили да обърнат внимание на един фактор, който досега оставаше пренебрегнат - времето, което отделяме на публикацията, след като цъкнем линка, водещ към нея, пише "Гардиън".

Отделеното време е важно 

От социалната мрежа отчитат, че отделеното време на статия или видео е важен фактор дали съответното съдържание е интересно. Причината този елемент да се въведе едва сега в алгоритмите на "Фейсбук" е факта, че едва наскоро компанията събра достатъчно данни от поведението на потребителите извън самата социална мрежа. 

Сайтът все още не може да каже какво се случва с потребителите на десктоп версията на "Фейсбук", след като отворят даден линк. Въпреки това обаче постоянно повишаващият се брой на потребители на мобилното приложение, както и вкарването на приложението Instant Articles, което отваря статиите на някои медии директно в нюзфийда ви, дават на социалната мрежа достатъчно данни, на които да се опре и да създаде алгоритъм, който да е достатъчно надежден. 

Самото измерване на времето, което прекарваме в даден материал, няма да включва зареждането на външния сайт, а само времето, което прекарваме в четене или гледане. 

Ефекти от новите алгоритми 

Промяната е още един пример за това как "Фейсбук" продължава в посока, насърчаваща потребителите да прекарват повече време в социалната мрежа. 

Промяната в алгоритмите може да засегне сериозно и различните медии, използващи "Фейсбук" за популяризиране на съдържанието си. И ако при предишния алгоритъм, в който ключова роля играеха броя кликове, това повлия в насока "по-атрактивни" заглавия, промените сега най-вероятно ще изтикат напред тези публикации, които представят по-увлекателно съдържание. 

Източник: "Гардиън"