Услугата е наречена "Сейфти чек" (Safety Check) и ще бъде достъпна по целия свят за всички потребители от всички типове устройства, включително от "обикновените" мобилни телефони, каквито все още много хора използват за достъп до "Фейсбук"

"Фейсбук" пуска услуга, която ще дава възможност на потребителите уведомяват близките си, че са добре в случаи на стихийно бедствие. Информацията е публикувана в блога на компанията, без обаче да се уточнява кога функцията ще бъде достъпна, информират ТАСС и "Асошиейтед прес".

Аз съм в безопасност!

Хората вече използват "Фейсбук", за да съобщят на приятелите си, че са в безопасност след природни бедствия и катастрофи, но услугата "Сейфти чек" (Safety Check) трябва да улесни потребителите.

Виж още: Самохвалковците - най-дразнещите потребители във "Фейсбук"

Как ще работи новата услуга

След като функцията бъде активирана, тя ще определя местоположението (по профила в социалната мрежа) и по този начин ще установява дали потребителят е в район на бедствие.

След това той ще получава съобщение "всичко ли е наред", на което ще може да отговори "аз съм в безопасност".

Отговорът автоматично ще бъде разпространен до приятелите и ще се появи в лентата на страницата на потребителя.

Защо се предлага новата функция

Компанията е решила да предложи тази функция заради разрушителните събития в Япония от 2011 г., когато от цунами и земетресение пострадаха над 12 500 души.

Виж още: 3 настройки на "Фейсбук" профила, които трябва да проверите