Новата система ще помага да получаваме по-малко нежелано съдържание и спам

Изкуствен интелект вече ще помага на "Фейсбук" да анализира публикациите в социалната мрежа. Вчера компанията представи DeepText - система, която вниква в смисъла и контекста на публикациите, почти както човек, съобщава Би Би Си. 

Изкуственият интелект засега разбира 20 езика, а задачата му е да анализира публикациите, коментарите, харесванията и реакциите на всеки потребител.

Системата ще помогне потребителите да получават по-малко безинтересно съдържание, спам и нежелани съобщения. Deep Text ще търси начин да разбере начина, по който хората общуват един с друг. Така системата ще може да добавя нови функции към своите услуги или дори автоматично да премахва обидни мнения. Системата вече се тества в Messenger за някои типове услуги.

Виж още: "Фейсбук" вече ще ни показва неща, които хората действително четат

Компанията коментира, че чрез изкуствения интелект ще може автоматично да подбира по-интересни предложения за съответния потребител. 

DeepText ще прави и връзка между различните въпроси на потребителя и това кои негови приятели могат да му дадат отговор. Освен това ще предлага и услуги (т.е. реклами) според питанията на потребителя. 

Социалната мрежа има и още по-амбициозен план, когато DeepText се развие достатъчно. Тогава системата автоматично ще разпознава кога потребител или фирма пишат рекламна публикация и ще се намесва с предложения как текстът да привлича повече внимание и да е по-ефективен.

Виж още: За какво може да ни е полезен Facebook Live

Това може да звучи като незначително подобрение, но всъщност има потенциал да трансформира социалната мрежа в нещо друго, които използваме ежедневно: мощна търсачка.

Източник: Би Би Си