Новият алгоритъм на социалната мрежа "наказва" статиите с бомбастични заглавия, като ги показва по-рядко

Ако ви е писнало да попадате на статии с твърде много "Шок", "Ужас", "Скандално", "Вижте" и прилежащия им брой удивителни, имаме добра новина за вас. От "Фейсбук" - мястото където най-често можете да попаднете на такъв сорт статии, са взели на мушка бомбастичните заглавия

Социалната мрежа променя алгоритъма си и вече ще показва все по-рядко статии със сензационни заглавия, особено ако в текста информацията е подвеждаща, пише в. "Ню Йорк таймс".

Промяната вече е активирана в списъка новините на началната страница. Компанията е избрала определени типове заглавия, които е определила като повеждащи и написани единствено с цел да накарат потребителя да кликне на тях.

Това са заглавия от типа "Няма да повярвате какво се случи, когато тя му се обади", "Бях шокиран, когато научих този лесен метод за отслабване" и всякакви подобни словесни опити да ви накарат да кликнете върху линка. 

Виж още: ШОК И УЖАС!!!, или Защо да внимаваме какво четем

"Искаме създателите на съдържание да публикуват материали, които интересуват хората. Смятаме, че хората се интересуват от много по-директни и конкретни заглавия", коментира Адам Мосери, вицепрезидент на отдела за продуктов мениджмънт на нюзфийда.

За да постигне това, компанията е обучавала новия алгоритъм няколко месеца. Сега вече той може да извършва задълбочен анализ на всяко заглавие, включително и на сайта, който го публикува. В това число влизат дори посещенията на сайта, откъде идват, как. По този начин алгоритъмът преценява кога даден сайт публикува сериозна информация, но по изключение е публикувал статия с подобно заглавие или тенденциозно разчита на този стил.

Надеждата на "Фейсбук" е да откаже повечето сайтове, които разчитат на социалната мрежа за своя трафик, целенасочено да подвеждат потребителите с гръмките си заглавия. Реално обаче именно популярността на "Фейсбук" доведе до използването на този прийом за генериране на трафик. 

Виж още: Проучване: В интернет се държи все по-малко на достоверността​

Навлизането на социалната мрежа в маркетинга изостри конкуренцията сред онлайн сайтове, като се оказа, че бомбастичните и неясни заглавия са най-харесвани. На практика социалните мрежи се превърнаха в социални медии, където се чува този, който вика най-силно и достига до най-много хора. 

По този начин гръмките и пошли заглавия се превърнаха почти в стандарт за много сайтове, които започнаха да ги използват дори и за прогнозата за времето. Сега социалната мрежа иска да сложи край на тази практика и да върне на мода по-качествените и коректни заглавия.

Това е пореден ход на "Фейсбук", който цели да ограничи влиянието на медиите и ще ги принуди да се обърнат към платената форма на реклама в социалната мрежа. 

Виж още: Когато Истината умря​

Източник: "Ню Йорк таймс"