И как са се променили униформите им през годините

Ако пътувате често или просто сте наблюдателни, сигурно сте забелязали, че когато стюардесата посреща пътниците на борда на самолета, тя винаги стои с ръце зад себе си, пишат колежките от Nie-Jenite.bg.

Не е защото не иска да се здрависа с вас. Причината е друга и съвсем прозаична. На влизане тя трябва да преброи колко души се качват на борда. А го прави с помощта на един прост уред-брояч. Ръцете си крие, за да не привлича излишно внимание върху процеса.

Ето че научихте нещо ново, забавно и напълно безполезно.

В днешно време повечето авиокомпании съзнават, че стюардесите са лицето на компанията пред хората. Днес рядко ще видите секси облечени стюардеси, но през 50-те години не е така.

В началото на 50-те компании като Pacific Southwest Airlines започват да работят с дизайнери и да полагат усилия да създадат привлекателен и стилен облик на компанията си, обръщайки внимание на облика на служителите. Това е времето, когато възниква представата за стюардесите като за летящи секс-бомби.

Една от рекламите на PSA уверява, че по време на полета стюардесите няколко пъти ще сменят тоалетите си, докато накрая останат по шорти.

Пикът на сексапила в униформите е достигнат през 70-те, когато някои компании обличат служителките си в къси поли и шорти и високи ботуши.

80-те и 90-те години на 20 век бележат завръщане към по-консервативни или успокояващи униформи и сексапилът започва да отстъпва пред хладния професионализъм или сестринската загриженост.

Все пак сексът продава и опити в тази област винаги ще се правят. Авиокомпанията Hooter Air не съществува от 2006 г., но ще бъде запомнена с униформата на стюардесите си, която повече приляга на заведение за петъчна отмора на шофьори на ТИР, отколкото на уважаваща себе си компания за превоз на пътници.

Далеч по-оригинални са от Singapore Airlines, които възлагат поръчката за униформите на парижкия дизайнер Пиер Белмен. Той донякъде запазва линията на традиционния дамски костюм, но за сметка на това материята и щампата е във фееричен и запомнящ се етно стил.

Еър Франс, разбира се, демонстрират стил и усет към модата, както през 60-те...

... така и днес. През 2005 г. Кристиан Лакроа създава новите костюми на стюардесите, а цялостната смяна на имижда на персонала струва на Еър Франс 20 млн. долара.

Приятен полет, уважаеми пътници!

Източник: Nie-Jenite.bg