Прогноза: В следващите две години "пазарите на внимание в социалните медии най-сетне ще спрат да бъдат обсебени от "Фейсбук"

Една от най-известните фирми за пазарни изследвания в САЩ Forrester Research препоръчва на рекламодателите в Америка да не залагат на "Фейсбук" в маркетинга си, пише "Бизнес инсайдър", цитиран от "Мениджър Нюз".

Защо? Каква е историята?

Forrester има "традиции" в издаването на доклади, където представя най-голямата социална мрежа в лоша светлина пред компаниите. Миналата година фирмата посочи, че "Фейсбук" "предава фирмите", като "не спазва обещанието си за социален маркетинг". 

Сега нанася пореден удар с препоръката "спрете да използвате сайта, ако сте си поставили за цел да изградите социални контакти с клиентите си". 

Докладът, в който пише това, е озаглавен "Стратегии за социални връзки, които работят". Той следва съобщението на "Фейсбук" от 14 ноември, че ще намали обхвата на "промоционалните" публикации от страници на марки и фирми дори още повече през януари 2015. 

От компанията на Марк Зукърбърг твърдят, че идеята е "да се увеличи свързаността на съдържанието с потребителя и качеството на публикациите, които достигат до него". В същото време това още повече ще обезцени публикациите, които марките споделят в страниците си.

Виж още: Кога "Фейсбук" се превърна в сайт за запознанства?

Платена реклама

Рекламодателите ще трябва да купуват още повече реклама във "Фсейбук", за да си гарантират по-сериозна дистрибуция на съдържанието до феновете им. А те и без това са подразнени от факта, че им се налага да плащат на "Фейсбук" през тази година, за да получават услугата на видимост, която имаха безплатно през 2012 г. 

В този контекст Нейт Елиът от Forrester коментира, че решението на "Фейсбук" да намали още повече видимостта на публикациите другата година и фактът, че рекламодателите продължават да са недоволни от представянето на "Фейсбук" страниците си спрямо преди, налагат на анализаторите да си мислят, че компаниите "реално нямат връзка в социалните медии с клиентите си". 

Той добавя, че е време марките, "които губят значителни финансови, технологични и човешки ресурси в социалните медии, които не донасят стойност", да преосмислят стратегията си. Тук под социални медии той има предвид не само "Фейсбук", но и "Туитър". 

Затова според него трябва да се намерят други начини чрез дигитален маркетинг да се достига до хората. Един от тях може да бъде използването на по-малки социални мрежи. Според Елиът тези сайтове са по-малко претрупани и могат да бъдат по-ефективни. 

Виж още: Има ли полза от неплатените фен страници във "Фейсбук"?

Още факти

През февруари рекламната агенция "Огилви" предупреди, че видимостта на публикациите от марки ще спадне през 2014 г. до 2%. Тази есен друго изследване на фирмата за медийни анализи Socialbakers, представено в блога Digiday, съобщи, че "Фейсбук" ощетява марките за сметка на други типове страници в нея. 

Бизнесът може да достигне най-много 25% от феновете си в социалната мрежа месечно, докато страниците на знаменитости стигат до 54% от почитателската си база, а новинарските медии - до 58%. 

Изследването е проведено в месеците между януари и септември. 

Елиът прогнозира, че в следващите две години "пазарите на внимание в социалните медии най-сетне ще спрат да бъдат обсебени от "Фейсбук". Това ще се случи с компаниите, ако следват съветите на Forrester. 

Анализаторът казва, че едва ли фирмите ще спрат да отделят пари за "Фейсбук", но вече разбирането им за рекламата в сайта ще се промени. Те ще гледат на нея като на рекламата в "Гугъл". Ще я възприемат по-скоро като статична, отколкото като присъствие в социална мрежа, което предлага обратна връзка на бизнеса с хората.

Виж още: Защо "Фейсбук" продължава да доминира в маркетинга