По кои маршрути тръгват четирите автобусни линии в малките часове от денонощието и кой се очаква да е основният потребител на експерименталната услуга

Нощният градски транспорт на София тръгва от 7 април, оповестиха от Столичната община. Четирите линии са с обща спирка в центъра - на площад "Княз Александър I", където ще се изчакват, за да могат пътуващите да се прекачват.

Линия №1 е с маршрут между жк Люлин 1, 2" и жк "Младост 4". Линия №2 тръгва от кв. Обеля до Студентски град. Линия №3 ще циркулира от жк "Овча Купел 2" до жк "Левски" (автостанция "Изток"), а линия №4 ще свързва жк "Дружба 2" и жк "Гоце Делчев".

Във всички пунктове за продажба на превозни документи ще има карти с новите маршрутни схеми. Нощните автобуси ще пътуват от полунощ до 4 ч. сутринта.

Интервалът за движение ще е 40 минути, а времето за прекачване между линиите на общата спирка на пл. "Княз Александър I" - пет минути.

От общината обаче предупреждават, че редовната карта за градския транспорт не важи за нощния, защото в нея не е включена цената на новата услуга.

Цената на нощната карта за всички линии, независимо от броя на прекачванията, е 2 лв. и ще се продава от кондуктори в автобусите. С оглед на безопасността всеки автобус ще е с видеонаблюдение и паник бутон за шофьорите и кондукторите.

Автобусите няма да спират на всяка спирка, ако на нея няма хора, предупреди столичният зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев. По думите му се очаква основната група, която да ползва нощните линии, да е бизнесът, работещ в различни часови зони. По предварителни данни около 30% само от аутсорсинг и ИТ компаниите имат нужда от градски транспорт през нощта за своите служители. 

Предвидените средства до края на годината за осигуряване на нощния транспорт са 900 хил. лв. Общото увеличение на средствата за подобряване на услугата е 18 млн. лева, като останалата част от средствата се насочват за увеличаване броя на колите за обществения превоз през активната част на деня, което би намалило времето за чакане по спирките.

До края на годината ще бъдат доставени и 60 нови автобуса на природен газ и 20 електробуса за столичния градски транспорт.