Въпросът е как някакво целенасочено преподаване ще буди патриотични чувства

На депутатите от Патриотичния фронт не им стига патриотизма в учебната програма. Това стана ясно от патетична позиция на парламентарната група, прочетена от трибуната в Пленарна зала по случай Първия учебен ден. 

"Очевидно чиновниците в министерството нямат отношение към национално-патриотичното възпитание и нарушават Закона за предучилищното и училищното образование. Една от основните цели на образованието, предвидени в закона, е съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност", изчете от името на групата народният представител Милен Михов.

По думите му в чл. 76 ал. 5 от закона е отбелязано, че в процеса на училищното образование може да се изучават учебни предмети от областта на глобалното, гражданското, здравното образование и по-нататък, а това са учебни предмети, които формират националното самочувствие на децата и учениците.

Според него това изискване пряко кореспондира с Програмата на правителството за стабилно развитие на Република България, а това се изучавало в часа на класа.

Михов добави, че на патриотичното образование в часа на класа за посветени 4 часа годишно.

"Отново се поощрява политиката на мултикултурализъм, която се реализира, след като донесе толкова тежки проблеми на Европа. Никъде не се отстоява принципът на единството на българската нация, че всички трябва да се чувстват първо българи по националност, преди да се самоопределят на етнически или верски принцип", се казва още в декларацията на Патриотичния фронт.

Виж още: Първи стъпки за лекуване на едно болно общество

Любопитен момент е, че от тази година в сила влизат новите програми по Литература, където се предвижда да се четат предимно български автори за сметка на чуждите. В програмата остана и стихотворението "Даваш ли, даваш, Балканджи Йово", което до голяма степен коства поста на предишния министър на образованието. 

Друг любопитен момент е, че в програмата на учениците все още липсва предмет Гражданско образование, който да учи децата на това какво е държава, как функционира тя, какви институции има, за какво служат те, за какво служат данъците и каква е данъчната ни система, какво е пенсионното и здравно осигуряване и защо са ни нужни, каква е социалната ни система и какви други социални системи има, и т.н. - все онези неща, които действително ще са от полза и които биха направили децата добри граждани на тази държава.

А сега е време и за един любопитен въпрос - как според Патриотичния фронт ще се вкара още патриотизъм и родолюбие в образователната ни система? В началото те предлагаха в програмата да има специални часове по родолюбие. В какво биха се изразявали тези часове? И защо толкова много ми звучи като онзи научен комунизъм, който всички са били длъжни да учат преди 1989 г. във висшето си образование. 

Едно е да обичаш страната си и да искаш тя да се развива и да върви към прогрес. Съвсем друго е някой целенасочено да ти преподава, че нашите високи сини планини са най-хубавите на света (образно казано). Патриотизмът се чувства, той се влага в характера чрез личен пример и работа. Всичко останало са само поводи за гордост. А по всичко личи, че ПФ тъкмо на тях наблягат.