"Фолксваген" изпревари "Тойота"

Германската компания отне титлата на "Тойота" с най-много продадени леки коли през първото полугодие - 5,04 млн., което все пак е под резултатите от същия период на 2014 г.

"Тойота" остават на второ място с 5,02 млн. автомобила, като продажбите им са намалели с 1,5% заради по-слабото представяне на марките Toyota и Daihatsu.

Затрудненията пред автомобилопроизводителите идват от големи пазари като Китай и Русия.

"Фолксваген", които притежават и марки като "Ауди" и "Порше", определят представянето си досега като "задоволително".
Директорът по продажбите Кристиан Клингер предупреждава специално за трудните търговски условия в Китай.

Най-големият пазар за "Фолксваген" регистрира близо 4-процентен спад, за разлика от Северна Америка, където продажбите нараснаха с 4%.

Видео: Кучешките реклами на "Фолксваген"

С изключение на пътническите модели "Фолксваген" (2,95 млн.) - с най-голям дял, но и по-ниски продажби - увеличение има при "Ауди", "Шкода" и "СЕАТ". С общо 114 000 бройки "Порше", чието рекламно лице е топтенисистката Мария Шарапова, имат най-голям ръст спрямо миналата година, близо 30%.

"Тойота" също отчитат по-големи продажби в САЩ, но са изправени и пред други предизвикателства. Японският концерн беше сред производителите, принудени да изтеглят от продажба милиони автомобили заради проблем с въздушните възглавници "Таката". Оказа се, че те можело да експлодират, а шрапнелите да засегнат водача и пътниците в купето. 
 

Източник: Си Ен Ен