Бизнесменът успява да предскаже редица технологични новоъведения, които за онова време са изглеждали като извадени от научната фантастика
Безспорно един от най-големите умове в бизнеса днес е Бил Гейтс. Собственикът на една от най-големите технологични компании в света - "Майкрософт", е и най-богатият човек на планетата.
Гейтс е автор и на много книги. През 1999 г. той написва Business @ the Speed of Thought - "Бизнес със скоростта на мисълта", в която прави някои смели за времето си прогнози, които за това време са звучали скандално и като извадени от научната фантастика.
Близо 20 години по-късно обаче, те се оказват "зловещо далновидни", пише "Бизнес инсайдър", позовавайки се на блога на Маркус Кирйонен. Ето и осем от тях:
1. Мобилните устройства
Гейтс: "Хората ще носят малки устройства, които им позволяват постоянно да поддържат връзка и да извършват електронна дейност отвсякъде, където ще са. Ще могат да проверяват новини, да следят полетите, които са резервирали, да получат информация от финансовите пазари и да направят почти всичко на тези устройства."
Реалността днес: Всеки наоколо е оборудван със смартфони, а напоследък и с още по-компактните смарт часовници.
2. Лични асистенти и Интернет на нещата (IoT)
Гейтс: "Ще бъдат разработени персонални компаньони, които ще свързват и синхронизират всичките ви устройства по интелигентен начин, независимо дали те се намират вкъщи или в офиса, като ще им позволят да обменят данни. Устройствата ще проверяват имейла ви и ще ви предоставят информацията, от която се нуждаете. Когато отидете в магазина, ще можете да му кажете коя рецепта искате и той ще изготви списък с необходимите съставки."
Реалността днес: Умният асистент Google Now вече се е насочил именно в тази посока, а устройства като Nest събират данни за ежедневието и автоматично регулират температурата в дома. В последно време се наблюдава и бурно развитие на сегмента с домашни гласови устройства като Echo на "Амазон", Google Home, Apple Pod.
3. Онлайн домашно наблюдение
Гейтс: "Постоянното видео наблюдение на къщата ви ще стане нещо обичайно и ще даде възможност да се информирате, когато някой идва на посещение докато ви няма."
Реалността днес: "Гугъл" вече купи "Дропкам", производител на домашна камера за наблюдение, за 555 млн. долара през 2014 г. Но това беше само началото. "Ринг" например прави "умна" камера със звънец, която известява кой е на вашата врата. Има дори камери като PetCube, с помощта на които управляват лазер, позволяващ да играем от разстояние с домашните си любимци.
4. Социалните мрежи
Гейтс: "Лични уебсайтове за вашите приятели и семейства ще са нещо често срещано, което ще ви позволява да чатите помежду си и да си правите планове за вечерта."
Реалността днес: 2 милиарда души вече имат профили във Facebook, където непрестанно може да следите познатите си и техните действия. Съществуват и по-нишови приложения като Instagram, Snapchat, WhatsApp.
5. Обсъждане на спортове на живо онлайн
Гейтс: "Докато гледате спортни състезания по телевизията, различни услуги ще ви позволяват да дискутирате това, което върви в момента на живо, както и да се включите в облози за това кой ще победи."
Реалността днес: Куп социални медии вече позволяват това. Засега Twitter държи лидерските позиции и дори прави стрийминг излъчвания на някои спортни предавания. Същевременно онлайн има редица сайтове за залагане в реално време.
6. Умни реклами
Гейтс: "Устройствата ще имат умни новини. Те ще познават вашите пазарни навици и ще показват реклами, съобразени с личните предпочитания."
Реалността днес: Един бърз поглед към Facebook и Google доказва тази прогноза. Повечето онлайн рекламни услуги имат точна тази функция, чрез която рекламодателите могат да насочват посланията си към потребителите въз основа на историята на кликванията, личния интерес, схемите за покупка.
7. Дискусионни онлайн платформи
Гейтс: "Жителите на различни градове и държави ще могат да дискутират онлайн проблеми, които ги засягат лично като проблеми, свързани с местната политика, градоустройство и безопасност."
Реалността днес: Повечето новинарски сайтове имат секции за коментари, където хората могат да обсъждат на живо, а повечето сайтове разполагат с форуми за тази цел. Социални мрежи като Twitter и Facebook пък изиграха ключова роля за политическите революции в Либия, Египет и Тунис.
8. Онлайн набиране на служители
Гейтс: "Хората, търсещи работа, ще търсят и намерат възможности онлайн, като заявяват своя интерес, нужди и специализирани умения."
Реалността днес: Сайтове като LinkedIn позволяват на потребителите да качват резюмета и да намират работа въз основа на индивидуалните си интереси и потребности. Рекрутерите търсят служители на същия принцип – въз основа на специализирани умени, които потребителите са задали.
Източник: "Бизнес инсайдър"
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook