Няколко работещи съвета, които ще повишат способността ви да изслушвате другите

Моментите, когато проблемите са ни на главата и имаме нужда да споделим, са тези, които ни карат да осъзнаем колко малко хора всъщност умеят да слушат наистина добре. Да си добър слушател е изключително ценно качество, което кара другите да ти се доверят. 

Дали в личен, или в професионален план, доверието определено е положителен фактор, който може да ни влезе от полза в някой момент. Никога не знаеш откъде ще дойде помощ, когато сам изпиташ труден момент. Или какви полезни за себе си неща ще научиш, ако слушаш внимателно другите. 

От Inc.com дават 7 съвета как да станем много по-добри слушатели. Ето ги и тях:

1. Замислете се защо човекът срещу вас ви казва всичко това

Защо си комуникира именно с вас, а не с някой друг? Каква е нуждата им да споделят това с вас - да ви отправят предложение, да ви помолят за помощ, да потърсят съвет, просто желаят да бъдат изслушани от някого или нещо друго? Отговорът на този въпрос ще ви даде идея накъде ще продължи разговора и ще ви даде насоки какво да кажете, за да постигнете максимален ефект от думите си. И в крайна сметка другата страна да се почувства удовлетворена от отговора ви.

2. Те могат да се оправят с проблемите си

Всеки може да се справи със собствените си проблеми, стига да има нужната настройка за това. Често обаче на хората им трябва побутване в правилната посока, решаваща дума, която да ги подтикне да се захванат за работа. Ако покажете, че им вярвате, много по-вероятно е и те самите да си повярват. 

Виж още: 6 начина да си отгледаш харизма

3. Внимавайте в това, което ви се говори

Ако сте решили да слушате наистина какво ви се говори, оставете всичко друго на страна. Правенето на няколко неща едновременно няма да помогне. Покажете на другия, че сте готови да слушате и той/тя има цялото ви внимание. 

4. Не си правете изводи, докато другите говорят

Вметките, които правите, докато другата страна говори още, нарушават самия ритъм на мисълта им. Освен това има вероятност изводите, които правите, да са грешни и да отклонят разговора в друга посока. Така или ще си изгубите повече време, или човекът срещу вас няма да има възможността да каже това, което иска да каже. 

5. Задавайте уточняващи въпроси

Показва интерес. Освен това много по-добре ще разберете за какво става въпрос. Освен това с правилния въпрос може да накарате човека срещу вас да се отвори и да ви каже много повече. Това може да ги провокира и сами да открият отговор на въпроса, който ги гризе.

6. Не прекъсвайте излишно

Другата страна говори. Ако нямате нещо, конкретно да питате по това, за което те говорят, запазете коментарите и мненията си за след като приключат. Така ще получите цялостен и пълен разказ без разводняване и разсейване. След това има време за всичко останало. 

Виж още: 3-секундният трик за създаване на добро впечатление по телефона​

7. Не съдете 

Поставете се на мястото на човека, който ви говори. Пробвайте да видите нещата от неговата преспектива. Осъдителните погледи и думи няма да променят ситуацията, дори могат да я влошат. Без тях другата страна ще може свободно да каже, каквото има за казване, и да ви се довери за мнение. 

Източник: Inc.com