Лоялният клиент е най-добрият клиент - как да го спечелим обаче?

Един от най-големите проблеми пред всеки нов бизнес е намирането на клиенти. Още по-сложна става задачата, когато искаме не просто да спечелим клиентите, а и тяхната лоялност. Колкото по-голям става бизнесът ни, да задържим лоялните си клиенти става все по-трудно. Тогава освен за запазите лоялните си клиенти, трябва да се борите да привличате и нови. Да усвоите това умение, ще ви гарантира успех, по-голям, отколкото можете да мечтаете. 

Защо това е от толкова решаващо значение? Като предприемач с обещаващ нов бизнес, най-вероятно сте насочили маркетинга си към спечелването на тези критични първи клиенти. И без съмнение сте забелязали колко скъпо струва да привлечете потенциални клиенти, които редовно правят поръчки.

Веднъж привлекли ги, лоялните клиенти ще продължават да ви носят работа и приходи. Единствено трябва да ги убедите, че предлагате достатъчно добър продукт, че да се придържат към работа с вас. И да проявявате съответното отношение като към важни и лоялни клиенти. 

Ето 7 начина да изградите база от клиенти, лоялни на компанията ви: 

1. Нека почувстват специално отношение 

Следете за дати, важни за клиентите ви - рождни дни, годишнини на фирмата, големи техни успехи. И не пропускайте да им ги честите. Не е голямо усилие да изпратите и поздравителна картичка на датата, когато те са направили първата си поръчка към вас. Показва, че ви е грижа и че цените работата с тях. 

2. Използвайте социалните мрежи

Чрез социалните мрежи вие не просто изграждате лицето на бранда си и комуникирате с публиките си, но също така можете да го използвате и за затвърждаване на връзката с клиентите си. Нищо не пречи от време на време да споделяте техни публикации, наблягайки на това, че партньорите ви от... имат да предложат нещо ново и не е зле потребителите да хвърлят едно око. Освен това чрез социалните мрежи можете също така да поддържате и директна връзка с клиентите си и да им показвате какви са най-новите неща, които самите вие можете да им предложите. 

3. Награди за лоялни клиенти

Отстъпи от цената, безплатни ъпдейти, при поръчка на продукт, изпращайте безплатни аксесоари... Възможностите са много. Въпросът е да се демонстрира отношението. 

4. Специални оферти за лоялни клиенти

Ако предлагате стандартизирани услуги, най-добре е за лоялните си клиенти да правите реверанс и да изготвяте специални оферти според техните нужди. Така на тях ще им е по-изгодно да работят с вас и ще видят, че се ползват със специално отношение. 

5. Искайте обратна връзка

Давайте начин на клиентите си да връщат коментари за услугата или продукта ви. И вземайте под внимание тези коментари. 

6. Винаги дръжте на доброто обслужване

Неучтивото, грубо и сопнато обслужване винаги отблъсква. Ако пък е изключително учтиво и приветливо, от друга страна, ще гарантира, че клиентите ви с удоволствие ще работят с вас. 

7. Просто бъдете по-добри от конкуренцията

Предлагайте възможно най-добър продукт за оптимална цена. Бъдете конкурентноспособни и предоставяйте на клиентите си нещо, което наистина да си струва. Без да имате това, никой от горните съвети не би ви свършил кой знае каква работа.