Отначало е лесно. Кликвате няколко пъти и вече имате корпоративен профил във "Фейсбук". След това обаче идва трудното. Трябва да съберете фенове, да задържите вниманието им, да ги накарате да бъдат активни...

Ах! Как за Бога да мислите за всичко това и едновременно да се занимавате с бизнеса? Така емоционално разсъждава Ники Пилкингтън (Nikki Pilkington), маркетинг експерт в областта на интернет и социалните мрежи. Тя изброява 10 неща, които трябва да присъстват в бизнес профила на всяка марка във "Фейсбук", за да бъдат страниците й интерактивни, ефективни, атрактивни. 

1. Въпроси. Питайте феновете какво мислят, за да предизвикате масови реакции. Задавайте въпроси, свързани с актуални проблеми от бизнеса ви.

2. Видео. Дори не е задължително да е ваше видео. Може да е демонстрационно клипче от YouTube, видео, свързано с индустрията ви или аматьорски запис от работния ви процес. Чрез филмчетата ще разчупите монотонността на профила си в социалната мрежа.

3. Линкове към чужди сайтове, не към вашия. Да, знаем, че искате възможно най-много да промотирате корпоративния си сайт, но все пак не отегчавайте публиката. От време на време показвайте щедрост към други сайтове, за да освежите страниците си във "Фейсбук". Ако публикувате препратки към блогове и сайтове на ваши фенове, толкова по-добре. Така ще изградите лоялност и и ще вдъхновите феновете си.

4. Молба за включване на още фенове. Помолете почитателите си да предложат на приятелите си да харесат вашия корпоративен профил.

5. Препратки към интересни дискусии във форума на сайта ви.

6. Снимки и илюстрации, за да разчупите монотонността на словото.

7. Ако имате корпоративен блог, сложете връзка към него.

8. Информация за събития. Редовно давайте информация за специални оферти, дни на отворените врати, промоции..., за да предизвикате реален ефект.

9. Бележки. Мини блог, постове, признания, цитати, мисли...

10. Благодарности. Ако има повод, изразете специалната ви признателност към група от фенове, като споменете имената им задължително. Следващата резултатна стъпка в тази насока е да предложите награда на двама от феновете, които са били най-активни през последния месец.

Източник: UTalkMarketing