Сериозен ръст се отчита и при международните пътувания с автобус

Българинът се вози 20 пъти по-често с автобус, отколкото с влак. Според данните на националната статистика за първото полугодие на 2015-а с автобус у нас са пътували 212 млн. души, а с влак - 12 млн. В сравнение с 2014 г. при БДЖ има отлив с около 1 млн. пътници, а при автобусните превозвачи са отишли нови близо 10 млн., обобщава Би Ти Ви.

Виж още: Шест неща, които правят пътуването с БДЖ мъчително

При градският транспорт автобусите отново са най-предпочитани - 114 млн. пътници за първата половина на годината и се увеличават. Намаляват пътуващите с тролеи и трамваи. Най-осезаем е ръстът при метрото - то е най-бързият транспорт в града и с него се возят над 300 хил. столичани дневно.

В момента метрото покрива около 30% от София, като амбицията е през следващите години процентът да нарасне до 65.

Виж още: Влакчета без машинист по третата линия на метрото

Когато се пуска нов участък, освен пътниците в този участък, се привличат и пътниците, за които се появяват по-добри дестинации от другите участъци, така че всяко следващо разширение увеличава натоварването и в другите участъци, обяснява директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

 Автотранспортът бележи спад във вътрешните превози, но има сериозен ръст в международните пътувания. Тенденцията е с тях да се стига до близки летища за по-евтини далечни полети.

Избират да се качват по други дестинации за самолети - примерно от Истанбул има много евтини полети за чужбина и пътуват до Истанбул и оттам се прекачват, посочва Галя Топалова от Националното сдружение на автобусните превозвачи.

Ръст има и при пътуванията със самолет. Най-много позиции у нас губят железниците.

Националната статистика няма данни колко българи ползват коли във всекидневното си придвижване. Регистрираните автомобили в България обаче са около 3 млн., а броят им непрекъснато расте.

Виж още: 12 удоволствия (без кавички!) от пътуването с влак

Източник: Би Ти Ви