При кучетата има пет гена, които могат да обяснят особеното приятелство, което ги свързва с човека

Кучето е най-добрият приятел на човека. Така поне казва старата поговорка. Но защо? Според учените при кучетата има пет гена и точно те могат да обяснят особеното приятелство, което ги свързва с човека, обяснява АФП.

Според резултатите от изследването на проф. Пер Йенсен и колегите му от университета в Линшьопинг, Швеция, публикувано в сп. Scientific Reports, кучето е опитомено преди около 15 хил. години. Оттогава то станало предпочитаното от човека животно, като увеличило общителността си с хората.

Учените са изследвали поведението на 500 кучета от породата бигъл.

Пред тях били поставени три съдини, пълни с лакомства. Животните трябвало да повдигнат капаците. Проблемът бил в това, че единият от тях е запечатан.

Учените констатирали, че някои от кучетата потърсили визуален контакт с хората, вероятно за да поискат помощ. Следователно става въпрос за еволюция, тъй като прародителят на кучето - вълкът, би потърсил сам решение на проблема, без да се осланя на помощ от човека.

Видео: Защо кучето е най-добрият приятел на човека

Според проф. Йенсен това доказва важната роля на опитомяването.

След това учените изследвали генома на 200 кучета от породата бигъл и установили наличието на генни вариации, свързани с това поведение. Идентифицирани били пет вариации в две различни зони на генома.

За пръв път са открити гени, които вероятно са отговорни за промени в социалното поведение на кучето от опитомяването му, отбелязва Йенсен.

Източник: АФП