Какво не бива да изключваме от менюто си

Много е важно да похапвате сезонни плодове и зеленчуци, защото те ви набавят необходимите витамини и минерали, от които се нуждае организма ви през съответния сезон.

Ето и кои са храните на месец май, които е полезно да не пренебрегваме:

Ягоди

Ягодата - символът на топлото време. Сега е моментът да ѝ се насладите и то в пълния ѝ блясък. Една порция от нискокалоричните плодове ще ви дари със здраве и сили. Голямото количество антиоксиданти и витамини ще подействат ви енергизиращо и тонизиращо.

Aromatni-yagodi

Грах

Един от най-малките пролетни зеленчуци ще ви донесе една от най-големите дози здраве. Грахът е богат на фибри, витамин А и С, които са изключително полезни за кръвта и костите.

Кайсии

Само една вкусна кайсия съдържа голямо количество витамин A и С, калий, фибри, желязо и още куп полезни нещица. За капак калориите ѝ са само 17. Заредете се с много от този плод и го хапвайте по всяко време на деня.

Kaysii

Виж още: Защо ядките са суперхрана

Карфиол

Често броколите обират овациите и карфиолът остава в сянка. Несправедливо. Днес се заемаме да го хвалим. И така, честата консумация на карфиол може да ви спести доста проблеми занапред. Този зеленчук е прекрасен опонент в борбата с канцерогенните заболявания и сърдечно-съдовите проблеми.

Боровинки

Вкусни и много полезни. Това си го знаете и без да ви го казваме. Само ви напомняме, че сега му е времето да ги ядете.

Borovinki

Още полезни и вкусни рецепти можете да намерите в Kulinaria.bg

Източник: Kulinaria.bg