Светът се възстановява от икономическата криза, но все още в редица компании се правят съкращения.

Мнозина не могат да бъдат сигурни в работата си и единственото, което им остава, е да се стараят да бъдат служителят, с който никой работодател не иска да се раздели. 

Вижте няколко съвета за това как да бъдете този служител: 

Вършете си работата 

Ще започнем от очевидното - вършете работата, за която са ви наели. Много хора имат нужда от супервайзор, който да ги наставлява и да "стои до тях". Дори и когато шефът не е в офиса и си мислите, че няма нужда да се стараете кой знае колко - има! 

Спрете да гледате часовника 

Не бързайте да скочите от бюрото точно в 18 ч. Бъдете в офиса поне няколко минути преди започване на работния ден и си тръгнете няколко минути след завършването му. 

Винаги вършете повече от онова, което е задължително 

Ако правите всичко, което се очаква от вас, ще бъдете... средностатистически служител. А целта не е да бъдете средностатистически, а изключително добър служител. Затова забравете за изрази като "Това не е моя работа" и се старайте да бъдете полезни с каквото можете във всяка ситуация. 

Вижте още: Как да се харесате на шефа

Бъдете компетентни 

Трябва да познавате вашата работа изключително добре и да бъдете човекът, до когото другите да се допитват в случай на проблем или въпрос, а не човекът, който пита. 

Вижте още: 10 прости, но ефективни начина за подобряване на паметта

Не злепоставяйте колегите 

Никога не се опитвайте да блеснете за сметка на някой друг. Не е ваша работа да изтъквате какво някой не е успял да свърши. Така ще изглеждате като подъл клюкар, а и колегите ще ви намразят. 

Бъдете част от социалния живот 

Участвайте във всякакви инициативи, организирани служебно - спортни срещи, вечери, доброволен труд.

Източник: profit.bg