В началото на ХХI век задължителните части от екипировката на ребрандинга включват демонстрацията на емоционална привързаност; лесна разпознаваемост на марката; социална ангажираност; грижа за околната среда.

Промяната в корпоративната идентичност задължително е гарнирана и с нов начин за комуникация с целевата публика, журналистите, блогърите в социалните медии и мрежи в интернет и с всички останали ъндърграунд аудитории

Например световната марка Pepsi промени своето лого и дизайна на водещите си продукти, като успоредно с това пусна свой канал във FriendFeed, носещ името Pepsi Cooler.

Поп кралицата Мадона навърши 55 години, но все още е на върха. Запитвали ли сте се защо? Причината е само една. Тя не спира да се променя. 

Вижте още: Re: Промени се или умри! (I част)

Бранд мениджърите трябва да се постараят да намерят нещо ново и различно в марката си, да се опитат по алтернативен начин да влязат в умовете на целевата си аудитория, да излязат от калъпа, в който сами са се вкарали, да преоткрият забравената си същност. 

Изследванията на пазара сочат, че през последните 10 години само 20% от марките правят това, останалите са се оставили на течението и на благосклонността на купувачите.

Потребителят не прощава лесно, той иска да бъде постоянно и приятно изненадван, провокиран, държан непрекъснато във възбудено състояние

А това няма как да се случи с марки, които с десетилетия въртят една и съща дългосвиреща плоча пред аудиторията си и се изживяват в ролята на Вечната Амбър.

Виж още: Rе: Промени се или умри! (II част)

В Библията има седем добродетели. Има седем смъртни гряха. Ето ви и седем причини за ребрандинг: 

1. Новите марки винаги запълват незаети пазарни ниши. Това може да направи и ребрандингът за вече съществуващи марки.

2. Може да следваш модата, може и сам да я диктуваш. Ребрандингът винаги създава нови тенденции на пазара.

3. Модерният свят се стреми да подчини всичко на общи стандарти. Шансът поне за малко да бъдете различни (преди другите да ви изкопират) се крие в ребрандинга.

4. Всичко е от ден до пладне. Ако искате да отговаряте на бързопроменящите се вкусове на аудиторията, спасението е само едно - ребрандинг.

5. Ребрандингът помага на марките да сменят приоритетите си и да насочат усилията си към нови и печеливши цели. Вербуването на детската аудитория днес ще определи профила на потребителя след 10-15 години.

6. Ребрандингът дава шанс на марката да бъде поне една крачка пред денонощно дишащата във врата конкуренция.

7. С годините в един брак интересът към партньора намалява, а сексуалното желание спада. Ребрандингът помага на клиента и марката да припомнят медения си месец, да преоткрият любовта си, да препотвърдят клетвите си пред олтара и да се обрекат отново на вечна вярност, в добро и зло, докато смъртта ги раздели.