Пилотът Андреас Лубиц, който разби самолета на "Джърмануингс" със 150 души на борда във френските Алпи, е скрил от работодателите си свое психическо заболяване, съобщи прокуратурата в Дюселдорф, цитирана от БНР

В деня на полета той не е трябвало да бъде на работа, тъй като е имал болничен лист. Документът обаче бил скъсан. В жилището на Лубиц не били открити нито прощално писмо, нито документи, които биха могли да насочат разследващите към евентуални политически или религиозни мотиви за действията му.

По-рано "Дейли мейл" публикува коментар, 

че 28-годишният пилот може да е преживявал лична криза

опитвайки се да преодолее провалена връзка, когато преднамерено е насочил самолета Airbus A320 към алпийските склонове. 

Според "Билд" Лубиц имал проблеми във връзката с приятелката си в седмиците преди самолетната катастрофа и вероятно е преживявал раздяла. Появиха се твърдения, че двойката е била сгодена и е трябвало да се оженят следващата година.

По-рано германската полиция претърси апартамента на Лубиц, който според сведенията е споделял с приятелката си.

Разкрито беше също, 

че пилотът продължавал да ходи на психолог допреди катастрофата със самолета

Той е бил фитнес маниак, страдал е от депресия и изтощение, които са задържали кариерното му развитие. Въпреки това обаче той е минал всички психологически тестове и е бил смятан за годен да управлява самолет.

Следователите смятат, че вината за катастрофата на самолета на "Джърмануингс"  на 24-ти март е на Андреас Лубиц, който е бил сам в кабината, след като колегата му излязъл. Лубиц заключил пилотската кабина, за да попречи на командира на екипажа да влезе вътре, след което започнал да снижава височината и накрая самолетът се разбил в планината.

Катастрофата с германския пътнически самолет, при която загинаха 150 души, вероятно не е била обикновена злополука. Според френския прокурор Брис Робен, вторият пилот умишлено е свалил машината.

Катастрофата на машината на "Джърмануингс" вероятно е предизвикана умишлено от втория пилот, 28-годишния Андреас Лубиц, съобщи марсилският прокурор Брис Робен въз основа на анализа от записите в черната кутия на самолета, информира Българската редакция на "Дойче веле".

Около 20 минути след излитането на машината от Барселона пилотът излязъл от кабината. Малко по-късно вторият пилот програмирал бордния компютър за снижаване към земята. Робен заяви, 

че такава промяна във височината на полета може да се направи единствено целенасочено 

Когато първият пилот се опитал да влезе в кабината, вратата ѝ - според правилата - била заключена, а вторият пилот не отговарял.

В минутите до разбиването на машината в записа от "черната кутия" се чува, че вторият пилот диша. Оттук френската прокуратура вади заключението, че той е бил жив. Вторият пилот не отговарял и на позивните от контролната кула в Марсилия.

"Той не е имал никакво основание да започне снижаване. Не е имал никакво основание да не пусне капитана обратно в кабината. Не е имал никакво основание да не отговаря по радиостанцията. 

Не е имал никакво основание да не задейства алармата", 

заяви прокурорът.

Първоначално двамата пилоти разговаряли съвсем нормално, но когато капитанът отворил дума за кацането в Дюселдорф, вторият пилот "започнал да отговаря едносрично", каза още прокурорът.

Пътниците в самолета разбрали за предстоящата катастрофа едва в "най-последния момент". Чак тогава в записа се чуват писъците им, уточнява Робен.

Германското правителство също вече смята, че катастрофата е предизвикана умишлено от втория пилот. Потвърди го министърът на транспорта Александър Добринт. Той каза още, че сега всички се надяват да бъде намерена втората "черна кутия" с техническите параметри.

Министърът на вътрешните работи Томас де Мезиер каза, 

че според наличната информация вторият пилот едва ли е бил воден от терористични мотиви

На специална пресконференция шефът на "Луфтханза" Карстен Шпор потвърди, че вторият пилот е преминал успешно всички обучения и тестове. Шпор добави, че наистина по време на обучението е имало едно дълго прекъсване, причините за което нямал право да разкрие.

Сега прокуратурата вече разследва не "смърт по непредпазливост", а "умишлено убийство", заявиха в Марсилия. Засега няма сведения за евентуални връзки на 28-годишния Лубиц с екстремистки кръгове.

Международната организация за гражданска авиация обяви, че пилотите трябва да преминават през редовни проверки на психическата и физическата годност, след като стана ясно, че катастрофата на самолета на "Джърмануингс" във Франция, при която загинаха 150 души, вероятно се дължи на преднамерените действия на единия от пилотите, информира БНР.

Всички пилоти са длъжни периодично да преминават през медицински прегледи, които включват оценка както на физическата, така и на психическата годност.

Това се посочва в съобщението на организацията, която е структурата на ООН, отговаряща за гражданската авиация.

Германсият вестник "Билд“ пише, че общо година и половина Любиц е посещавал психиатър

Според изданието заради депресия пилотът е имал проблеми с обучението си в училището на "Луфтханза" във Финикс, САЩ, и дори временно е причисляван към неспособните да летят. В досието му е имало бележка, че той се нуждае от "специални и редовни медицински прегледи".

Източник: Българската редакция на "Дойче веле", БНР