Потребителите на "Фейсбук", които в момента са над 1,3 млрд., ще бъдат "следени" от подобрената версия на "Атлас" (Atlas), който представлява платформата за измерване на рекламната аудитория в най-популярната социална мрежа в света

"Атлас" ще събира директна информация от всеки потребител и ще знае какви други уебсайтове посещава, както и какви приложения за смартфони и таблети използва. 

Най-обещаващата територия за изява на подобрените възможности на "Атлас" са мобилните устройства, където т.нар. "бисквитки" (cookies) и други проследяващи устройства не работят толкова добре. 

Ерик Джонсън, ръководителят на проекта "Атлас", уточнява, че технологията ще може да свързва онлайн кампаниите на марките с действителните офлайн продажби, доказвайки по категоричен начин въздействието на дигиталната реклама върху маркетинга и реалните продажби.

Виж още: Ebay също пуска реклами

С пускането в действие на "Атлас", който трябва да е алтернатива на рекламните мрежи на "Гугъл" и "Яху", се повдига отново въпроса за защитата на личните данни на потребителите на "Фейсбук" и използването им за комерсиални цели, пише USA Today.

Американското издание уточнява, че рекламната компания Omnicom Group първа ще започне да използва "Атлас".

Припомняме, че "Фейсбук" купи "Атлас" от "Майкрософт" миналата година.

Виж още: Защо трябва да рекламираме в "Инстаграм"