Магистрала "Хемус" ще се строи с пари, от спряна контрабанда

Със спирането на строежа на АМ "Хемус" показваме, че нямаме зависимости. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред Нова телевизия във връзка с процедурата за спиране на строителството на АМ "Хемус".

"Посланието на премиера беше много ясно. Ние трябва да се разграничим от всякакви опити да бъдем вкарани в някаква зависимост или каквото и да било. За нас е важно да се разграничим, ако има някакво съмнение, затова трябва много ясно да покажем нашата воля", заяви министър Павлова, като обаче повтори, процедурата за строителството е законосъобразна. 

"Във всяка една голяма поръчка винаги има много интереси. Става въпрос за голям финансов ресурс за стратегическа за страна инфраструктура. 11 компании бяха допуснати да участват. След всяка една тръжна процедура тези, които не са избрани, започват да обжалват и да намерят някаква причина", обясни тя в отговор на въпрос защо решението се е взело два месеца след обществената поръчка. 

"Всяка една от тези компании са проверени дали отговарят на изискванията на закона, имената и лицата, за което говорим, не стоят вътре в документите. Те са изрядни и правноиздържани консорциуми", посочи министър Павлова. 

Виж още: Борисов: Магистрала "Хемус" ни е основен приоритет през 2016 г.​

"Процедурата е законосъобразна, но говорейки за един ресурс от 800 милиона лева, не искаме да оставим сянката за нещо скрито и задкулисно, което да се е случило", уточни тя. 

По думите ѝ, обществена поръчка е обявена с много ясното разбиране, че тя ще бъде финансира по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г., което към днешна дата не е факт. 

"Тя беше извадена от предишното правителство и единственото, което успяхме, е да я върнем обратно като резервен проект", допълни министър Павлова. Тя припомни, че парите, които страната ни получава за пътища вече са намалени. 

"В предишния програмен период ние имахме 2 милиарда за пътища, сега имаме 1,2 млрд. лв. Тази сума ще ни стигне да направим трите участъка на АМ "Струма", както и довършването на Западната дъга. Няма да ни стигнат да включим европейско финансиране в АМ "Хемус", отбеляза министър Павлова. 

Видео: Пълен запис от срещата на Бойко Борисов с българската общност в Лондон

"Това ни дава възможност да прекратим търга, да изчистим съмнението от него, да започнем процедурата отново. Тя вече ще бъде обявена като процедура, която изцяло ще се финансира със средства от държавния бюджет и по този начин ще изберем изпълнители на ново в следващите месеци", добави още министър Павлова.

Източник: Нова телевизия