Как да накараме потребителите си да отворят имейлите, които им изпращаме

Всеки път, когато си отваряме имейла, там ни очакват купища безсмислени писма, бюлетини и подобни оръжия на имейлмаркетинга, които с удоволствие игнорираме или пращаме в кошчето. Но пък от време на време се намират и подобни рекламни писма, които ви карат да се загледате. 

Именно те са живото доказателство, че имейл маркетингът все още е жив и работи, просто изисква много по-внимателни действия, за да не бъде изтрито писмото още с отварянето на пощата. 

Едно проучване на McKinsey&Co за ефективността на имейл маркетинга показва, че рекламата през електронната поща продължава да е по-ефективна от рекламата през социални мрежи - със 17% повече са отчетените продажби през имейл, отколкото през реклама във "Фейсбук". 

И все пак, рекламата през електронната поща крие основен недостатък - тя трябва да е интересна и да не попада в папката със спам, трябва да привлече вниманието на потребителя. 

Ето няколко съвета как да успеете да постигнете добра имейл кампания:

Създайте си целева аудитория

В най-голяма степен клиентът се отписва от бюлетина на дадена фирма или трие писмата, без дори да ги отвори, когато те са му безинтересни. Затова на вас ви трябва да познавате интересите на потребителите си. Какво търсят? Какво ги интересува? Установите ли това, ще можете много по-подробно да дефинирате и ключовите си потребители, които биха отворили изпратен от вас бюлетин или рекламно писмо.

Виж още: Шест съвета как да напишем имейл, който да бъде прочетен

Съставете си целева аудитория, към която да насочите бюлетините си. Поднесете им съдържание, което ще ги накара да отворят линка в имейла и да посетят сайта ви. Разбира се, това не става бързо, но с време и постоянство ще си изградите достатъчно стабилен таргет, на когото да промотирате услугите или продуктите си.

Опознайте себе си чрез потребителите си

Тук обаче ще трябва да вложите много повече усилия. Щом имате адресите на пощите на клиентите си, значи те вече поне веднъж са посетили вашия сайт. Използвайте информацията за посещенията им, съобразете кои са най-посещаваните продукти/страници, какво е поведението на потребителите на сайта ви като цяло. На база това можете да изградите бюлетина си.

Направете го лично

Ако искате да сте още по-добри - персонализирайте още. С помощта на специализиран софтуер можете да съставяте и персонални бюлетини за всеки от клиентите ви на база предишни негови покупки и търсения в сайта ви. 

Не забравяйте и мобилната версия

Не забравяйте и да се фокусирате върху мобилната версия на сайта ви. Според изследване на BlueHornet 67,2% от потребителите отварят имейлите си през смартфон или друго мобилно устройство. Данните показват още, че 42% от регистрираните потребители изтриват писмата, без да ги отворят, ако те не са подходящи за мобилно устройство.

Виж още: Имейл маркетингът е все още жив!​​​​​​​

Предложете полезно и интересно съдържание

Това, което е сякаш ненужно да се казва, всъщност е от изключителна важност. Масово получените писма са написани по скучен, почти протоколен начин. Няма как на такива писма реакцията да е по-различна от директно изхвърляне в кошчето. Ако обаче в самото писмо дадете нещо, което да се стори полезно на потребителя по някакъв начин, вие вече сте задържали вниманието му, а това е максималното, коеот можете да направите.