Основни принципи, които ще ви помогнат да утвърдите марката си в социалните мрежи

Сюзън Гънилуиз, която е собственичка на компания за маркетинг комуникации в Орландо, САЩ,  изброява в Entrepreneur десет правила за успешно присъствие на марката в социалните мрежи, които са й помогнали да утвърди сайтовете на не малко компании

Виж още: Четири големи грешки, които фирмите правят в социалните мрежи

Ето кои са те:

1. Слушайте

Едно от най-важните неща в сайтовете за общуване е, че са платформи за обратна връзка. Затова четете внимателно коментарите на потребителите. Включвайте се в дискусиите им, за покажете, че мнението им има значение.

2. Работете фокусирано

Силно концентрираната кампания за утвърждаване на едно качество или продукт на марката е много по-добра стратегия, отколкото ако хвърлите усилията си да рекламирате в сайтовете всичко, свързано с марката, на всички.

3. Дръжте на качеството в общуването

Много по-добре е да имате 1000 фена във "Фейсбук", които наистина се интересуват от бизнеса, коментират съдържанието и говорят с вас, отколкото 10 хил., които просто са регистрирали присъствие.

Виж още: Съвети за използване на контент маркетинга в пиара

4. Бъдете търпеливи

Маркетингът в социалните мрежи се случва бавно.

5. Разпространявайте качествено съдържание

Ако публикувате информация, която е качествена, уникална или забавна, хората ще започнат да си я прехвърлят и дискусиите им ще ви изтласкат напред в резултатите от търсенето в "Гугъл".

6. Използвайте хората с влияние

Свържете се с лидерите на мнение, чието име служи за пример и е престижно във вашата индустрия. Накарайте ги да коментират нещо специално за вас. Опитайте да убедите последователите им и тези, които се възхищават от тях, да харесат и вашата марка.

7. Създайте добавена стойност

Ако по цял ден само рекламирате продуктите си в социалните мрежи и публикувате информация за това колко са добри, хората бързо ще се отдръпнат от вас. Създавайте добавена стойност в разговорите. 

Карайте потребителите да научават нещо ново от вас, да печелят от присъствието ви както с награди, така и в нематериален аспект. Накарайте ги да заговорят и вашето име да започне да се носи от уста на уста.

Виж още: Защо "Фейсбук" продължава да доминира в маркетинга

8. Не игнорирайте

Не бихте се разминали на улицата с човек, който познавате, без да го поздравите, нали? Хората, които са протегнали ръка към вас в социалните мрежи, са пожелали да създадат връзка, която вие трябва да поддържате. Бъдете отговорни за управлението на комуникацията си с тях, бъдете водещата страна в тази комуникация.

9. Бъдете насреща

Недейте да публикувате съдържанието си и след това да изчезвате. Ако потребителите коментират и ви питат нещо, бъдете ангажирани да им отговорите. Иначе вниманието им ще започне да отслабва.

10. Не говорете само за себе си

Коментирайте и неща, които не са свързани с вас. Не можете да очаквате, че всички ще обсъждат само публикуваното от вас, ако вие не кажете добра дума за нещо, което някой друг е разпространил или реално е направил. Обръщайте внимание на вълненията в социалната среда, в която се реализира марката.

Виж още: Трябва ли рекламодателите да се откажат от "Фейсбук"?