Страната ни отбелязва значителен напредък в класацията, съставяна от сайт за хотелски резервации, като отстъпва само на Словакия и Сърбия

През март в хотел "Хилтън" в Маклийн, щата Вирджиния, започна работа Кони - първият роботизиран портиер. Той е кръстен на основателя на веригата Конрад Хилтън, разработка е на Ай Би Ем и все още е на изпитателен срок.

Докато роботите обаче навлязат масово в тази професия, в туристическия бранш все още разчитат на човешкия фактор.

Виж още: Могат ли роботите да ви откраднат работата

Именно хотелското обслужване е критерият, по който се съставя класацията на международния портал за онлайн резервации Hotel.info за най-гостоприемните държави в Европа.

В тазгодишния Топ 20 България отбелязва значителен напредък, като се изкачва с осем места нагоре - от 11-а до трета позиция, с ръст в рейтинга от 8,40 до 8,70.

Виж още: Ръст на заплатите по морето, готвачи взимат колкото мениджъри

Преди нас са само Словакия (с 8,76 от 10 точки) и Сърбия, а първенците от предишната година Финландия, Германия и Унгария пък се сриват надолу, показва още сравнителната таблица. Същото се отнася и за Австрия, въпреки повишения й рейтинг.

Франция също отбелязва спад, до 21-во място, а прочутата със сериала "Фолти тауърс" Великобритания вече не е на дъното на таблицата - то вече се заема от Дания с едва 7,75 точки.

Рейтинговата система показва как гостите са оценили хотела си по десетобалната система след отпътуването си. Под внимание се взимат не само качеството на стаята и финансовите измерения на офертата, но също така обслужването, любезното отношение и компетентността на персонала.