Какво да правим и какво да не правим, когато сме отскоро на ново работно място

Започването на нова работа е нещо, което действа малко или много стресиращо. Човек се старае да създаде добро впечатление, да заформи контакти, да показва най-доброто от себе си и това изтощава.

От USNews разговарят с кариерни експерти и дават някои съвети за това какво не бива да правите в първите месеци след започване на нова работа:

1. Не искайте отпуск през първите няколко месеца

В повечето случаи на това не се гледа добре. Първите месеци са тези, в които се обучавате и не бива да ги пропускате. Единствените изключения са при спешни случаи или ако отпускът е договорен с новия работодател още преди да сте започнали.

2. Не се оплаквайте

Оплакванията и мрънкането безспорно са част от живота в един офис, но определено няма да създадете добро впечатление, ако още с идването започнете с тези неща. Ако новите задължения ви се струват прекалено много и прекалено трудни, по-добре потърсете помощ и обяснение за това, в което се затруднявате, а не се оплаквайте.

3. Не се оплаквайте от предното си работно място или предния си началник

Със сигурност в разговорите с колеги ще се стигне до момент, в който ще ви попитат от къде идвате и какво сте правили до сега. Въздържайте се от негативни изказвания, особено такива, базирани на лична основа (като това, че не харесвате шефа си). Хората веднага ще си помислят дали един ден няма да говорите така и за тях.

Виж още: Как от кръв се правят милиарди

4. Не излизайте на дълги обедни почивки, преди да се запознаете с това, какво е прието в новия офис

В някои офиси е нормално да ви няма час и половина на обяд. В други обаче хората обядват набързо на бюрото си. Проверете каква е нормата в новия ви офис, преди да си направите резервация за обяд в ресторант с първо, второ и трето.

5. Не правете големи бизнес разходи 

При първата командировка не предявявайте претенции за хотела или за транспорта. Когато установите своята репутация на ценен служител, тогава можете да поискате по-добри условия.

Виж още: 5 съвета как да си поискаме повишение

6. Внимавайте с шегите

В стария офис всички ви познават и разбират чувството ви за хумор, но на новото място е желателно да внимавате с шегите. Особено що се отнася до шеги, свързани с колегите, политика, секс и т.н.

7. Ограничете висенето в социалните мрежи

На първо време се старайте да не влизате в социални мрежи, докато сте на работа. Знаем, че всички го правят, но като нов служител е добре първо да се наложите в работата си и след това може да се забавлявате. Виж още: Основни правила на имейл етикета Дори да сте влезли за една минутка, ако ви видят, това ще се разтълкува като "новият виси във Facebook".

Виж още: Търся си работа като ром

8. Не се разболявайте в първия месец 

Никой не е застрахован, но както казахме, през първия месец/и не е добре да се отсъства от работа, така че внимавайте за здравето си. Ако все пак се случи, подчертайте, че ужасно съжалявате, че това се случва през първия ви работен месец.

Източник: Profit.bg