Как можем да се възползваме от лидерите на мнение, когато искаме да достигнем до ключова за нас аудитория

Няма как да не сте чували за лидерите на мнение и маркетинга чрез тях. Може да сте ги срещали и като "инфлуенсъри" от английския глагол  influence - влияя. Това са обикновени хора, чието послание обаче достига до широка аудитория - блогъри, влогъри, популярни профили в социалните мрежи и т.н. 

Това са хората, до които се допитвате или които следите, когато ви потрябва съвет по дадена тема, по която те говорят. 

Идеята да рекламираш чрез друг човек, който да те препоръчва на приятели, познати и последователи, до голяма степен е нещо екзотично за тукашните ширини. Дори в глобален мащаб има известно недоверие спрямо този тип маркетинг. 

Това води и до създване на редица заблуди относно рекламирането чрез лидери на мнение. Ето някои от тях:

1. "Потребителите са станали твърде цинични, за да вярват на лидери на мнение"

Именно фактът, че публиката е доста цинична по отношение на рекламата прави лидерите на мнение толкова ефективен начин за рекламиране. Сравнени с обичайните техники, лидерите на мнение са едни от потребителите. Освен това те вече са си спечелили доверието на солидна група от хора, които им се доверяват по дадена тема. Ако подберете подходящите хора, които да разпръснат съобщението сред приятелите и последователите си, можете много по-добре и много по-насочено да достигнете до ключовата си аудитория. 

2. "Най-важното е до колко хора достига един лидер на мнение"

Всъщност най-важното е до каква аудитория достига. Ако ви трябва специфично послание за конкретна аудитория, най-добре ще е да изберете за преносител на посланието, някой, който има влияние сред тези хора. Да, колкото повече хора са достигнати, толкова по-добре, но стига тези хора да отговарят на собствената ни целева група. 

3. "Маркетингът чрез лидери на мнение работи само за големи брандове със солидни бюджети"

Напротив, често пъти именно чрез публикация или влог на някой лидер на мнение някои марки могат да достигнат до по-широк кръг от хора, а самата реклама да им излезе доста по-евтино от традиционна реклама с банери или платена публикация в медия. 

4. "Маркетингът чрез лидери на мнение работи само в САЩ"

С помощта на социалните мрежи границите в интернет отдавна са паднали и да достигнеш някого в Австралия вече е много по-лесно. Стига ти само да си достатъчно интересен или достатъчно добър в това, което правиш. Затова и лидерите на мнение могат да се намират навсякъде по света. Друг е моментът, че този начин на реклама е естественото продължение на рекламата от уста на уста, като тук устата е една и много хора ѝ се доверяват, а това не е нещо, типично само за една страна. 

5. "Лидерите на мнение и традиционният маркетинг нямат нищо общо помежду си"

Реално, в самата си същност маркетингът чрез лидери на мнение следва същите правила като традиционния маркетинг. "Инфлуенсърът" е намерил аудиторията, сред която се ползва с доверие и търгува това доверие, за да рекламира вашия продукт. По същият начин функционира и рекламата в медиите. В ерата на масовата комуникация вече всеки е една своеобразна медия, а вашите публикации са начин за забавление или образование на познатите и последователите ви. Колкото по-специфични са посланията на даден човек, колкото повече интерес събира, толкова по-вероятно е да го наречем "лидер на мненние".

Източник: Inc.com