Как да направим сайта си по-привлекателен за потребителите

Сайтът на една компания е нейното онлайн лице. Той дава информация кои сте, за какво се борите и как искате да спечелите клиентите си. Заедно със социалните мрежи и менажирането на мнението за самия бранд в различни форуми, се формира онлайн идентичността на компанията, но именно сайтът е корабът майка, към който водят основно линковете.

Затова и той трябва да е направен прецизно. А аматьорските изпълнения не се толерират или поне не пробуждат доверие у клиента. 

Ето няколко съвета от Inc.com за създаване на успешен фирмен сайт: 

1. Изберете си уеб стратегия, която пасва на бизнес модела ви

Един от основните проблеми на малките компании при стартирането на уебсайт е, че не подбират правилния модел, нямат уеб стратегия, която да се вписва в модела им на бизнес. 

Има 4 типа комерсиални сайтове:
1. Медии - произвеждат съдържание и продават реклама.
2. Каталози - представят продукти, които могат да се поръчат онлайн.
3. Събиране на данни (Lead-Generation) - Събират данни за потенциални клиенти, като в замяна дават някакво ексклузивно съдържание/услуга на записалите се. Разчита се да се предизвика определено действие. Такива сайтове подтикват клиента сам да се интересува от вашия продукт.
4. Брошура - Създава правдив образ на компанията, представя компанията в най-добра светлина пред партньори и клиенти.

Когато вашият сайт е от типа медия или каталог, сайтът е самият бизнес, чрез него печелите пари. В първия случай те идват от реклама, а във втория - от поръчки, направени на сайта. За да се поддържа бизнесът, вие трябва да пороизвеждате възможно най-голямо съдържание. 

При сайтовете, събиращи данни и при типа брошура сайтът поддържа основният бизнес. При тях най-добрият начин на действие е да се рационализира самия сайт така, че той да предоставя повече информация за клиентите. 

Виж още: Пет стартови трика за качествен дигитален маркетинг​

2. Пренапишете топ послението си към клиентите, така че да отговаря на нуждите им

Най-важното в един сайт е началната страница. На най-видно място трябва да разположим своето послание към клиентите - какво им предлагаме всъщност. В днешно време на клиента се предлага постоянно някаква информация, оферти и т.н., затова той трябва да избира. А ще ви избере, ако види, че отговаряте на нуждите му. Затова и посланието към клиента е важно. Колкото по-ясно и по възможност по-кратко, толкова по-добре.

3. Биенето в гърдите е остаряло

Да казваш сам, че твоите услуги или твоите продукти са най-добрите, отдавна вече не работи. В най-добрия случай клиентът няма да е впечатлен, а вероятността да повярва на твърдението е минимална. Затова използвайте доказателства - мнения на клиенти, събрани от социалните мрежи. Поставени точно след топ посланието, такива мнения вършат още по-добра работа.

4. Подтиквайте към действия 

Медиите и каталозите целят да подтикнат клиентите да отворят възможно най-много страници, за да видят възможно най-много реклами. Затова подходяща тактика в случая е да се сложат много бутони и връзки, които да отвеждат към ново съдържание.

При Lead-Generation и брошурите положението е точно обратното. Те не искат клиентите да се мотаят по различни страници из сайта, а да създадат желание за действие у клиента. Да се обади, да поръча, да се запише, да се свърже... иначе казано, да генерират действие, което да ги превръне в потенциални клиенти. 

Затова и в сайта трябва да има съответната "кукичка", на която да се закачат посетителите - услуга с определен свободен период на ползване, някакъв допълнителен бонус към поръчаната услуга - безплатна електронна книга или допълнително съдържание. Иначе казано, трябва да оставите промоция, която да подтикне клиента да си остави данните при вас или да ви потърси сам. 

Виж още: 10 съвета как да се възползваме максимално от LinkedIn

5. Менажирайте съдържанието

Както казахме вече, медиите и каталозите произвеждат съдържание и колкото повече е то, толкова по-добре за компанията. 

Lead-Generation и брошурите разчитат на друго обаче. Там трябва да предоставиш достатъчно съдържание, за да може да заинтересуваш клиента, но не твърде много, защото той ще се заплесне в четене и момента със създаването на желание за действие се отлага или като цяло отмира. 

Източник: Inc.com