Как да минимизирате естественото недоверие при телефонните разговори

Разговорите по телефона са неминуема част от бизнеса. В телефонен разговор ние може да сключим сделка, да постигнем споразумение, да устоновяваме и да поддържаме контакти.

Често именно от първия контакт по телефона може да се създаде предварително впечатление, което впоследствие да играе роля в по-нататъшните взаимоотношения. Затова и трябва да можем да създадем добро усещане за себе си още от първото обаждане, пише "Бизнес инсайдър".

Това става лесно чрез един прост трик - трикът на първите три секунди. Какво представлява той?

В бизнес разговорите при първо обаждане много е важно какво казваме, след като другата страна е вдигнала и е казала "Ало". 

Най-честата реакция е да попитаме дали човекът, който търсим, е там. На което от другата страна задават задължително въпроса кой го търси. Съответно може да се получи и въпросът "Откъде имате този номер?", което вече отвежда разговора в друга насока.

Виж още: Пет пиар стъпки при стартиращ бизнес

Ако пропуснем да кажем кой се обажда, рискуваме именно това да се случи. Другата страна най-вероятно няма идея кой се обажда. Хората по природа сме подозрителни към непознатите. Ние лесно можем да преодолеем това, като започнем самия разговор с представяне.

"Добър ден, аз съм ... от фирмата Х и търся г-н/г-жа Y."

Така преодоляваме първоначалната подозрителност. И все следващият логичен въпрос е "А защо го търсите?"/"По какъв въпрос го/я търсите?"

Затова, ако искате да срещнете най-малкото възможно съпротивление, включете и причината, за която търсите съответната личност.

Виж още: Най-важните бизнес групи в "Линкедин"

"Добър ден, аз съм... от фирмата X. Търся г-н/г-жа Y във връзка с..."

Този трик не ви гарантира 100% успеваемост, но може да повиши шансовете ви за успех за създаване на добро впечатление. 

Източник: "Бизнес инсайдър"