Кадиев предлага либерализиране на лицензионния режим

Таксиметровите шофьори се вдигат на протест, ако държавата не забрани услугата за споделено пътуване Uber. От брашна са на мнение, че услугата е незаконна и не отговаря на изискванията за превоз на пътници.

Санкции срещу либерализиране на режима

Депутатът от БСП Георги Кадиев пък защитава противоположното мнение, като според него държавата трябва да мисли за узаконяване на Uber и за облекчаване на лицензионния режим на останалите таксиметрови водачи.

Той категоричен, че платформата за споделено пътуване Uber трябва да остане на пазара в България, защото има редица положителни страни. А за да се премахне проблема с неравнопоставеността между услугата и обикновените таксита, държавата по-скоро трябва да облекчи лицензионния режим на останалите таксиметрови водачи, за да бъдат всички равнопоставени на пазара.

"Нормалното е да викнеш компанията Uber, казваш й "При нас правилата са такива такави и такива. Ние изискваме примерно всеки шофьор да дължи лицензионна такса към Столична община. Вие плащате ли я". "Не, не я плащаме". "Добре, въвеждаме я за вас". Или пък махаме лицензионната такса за всички останали", коментира Кадиев.

"Облекчаването на режима няма да доведе до нищо добро"

Такситата обаче не виждат до какво добро ще доведе смекчаването на регулациите. Сдружение "Съюз Такси" настоява да се забрани на Uber да превозва пътници.

"Нали така беше в България веднага след промените от 90-те години до 2000 година и то доведе до куп безобразия. Ако се възприемат такива идеи, това означава нещата да се върнат към предишното им състояние, при което всички пищяха", каза Ризов.

Според бранша дейността превоз на пътници срещу заплащане не може да бъде друга, освен регулирана по начина, по който е в момента.

От сдружението вече са подали сигнали срещу Uber в прокуратурата и в Комисията за защита на конкуренцията. Кирил Ризов каза още, че ако държавата не предприеме нужните действия таксиметровите водачи ще започнат протестни действия.

Източник: "Дарик"