Всеки трети легнал полицай в София чупи автомобили

Близо 350 хил. превозни средства се очава да изгубят служебно регистрацията си до 2 месеца заради неплатена застраховка "Гражданска отговорност", предупреждават застрахователи.

"В момента гаранционният фонд изпраща писма на собствениците на незастраховани МПС-та с указания или да сключат "Гражданска отговорност", или да свалят от отчет автомобила. Предвижда се и в рамките на 2-3 месеца да има единна система, която ще позволява автоматично дерегистриране”, съобщи пред БНР застрахователят Милен Петков.

Автоматичното дерегистриране на незастраховани автомобили стана възможно, след като парламента гласува промяна в Кодекса за застраховане. Също така тогава беше намалена и глобата за шофиране без задължителната за автомобилистите полица от 400 на 250 лв.

"Целта е да се разреши проблемът с автомобилите с българска регистрация, ползвани от румънски, италиански и други граждани в чужбина. След това за катастрофи, предизвикани от тях, плаща българският Гаранционен фонд", обясни зам.-председателят на Комисията за финансов надзор (КФН) Ралица Агайн-Гури.

Виж още: Пет града, които изоставят автомобилите​

В момента само в Румъния има над 100 хил. автомобила с българска регистрация по оценки от застрахователния бранш, пише в. "Труд".

Според промените регистрацията на автомобилите, които нямат сключена "Гражданска отговорност", ще бъде служебно прекратявана от Пътна полиция. Все още не е ясно обаче как ще става връщането на регистрацията.

Същевременно изплатените обезщетения по застраховките „Гражданска отговорност” растат, показва статистиката на КФН. Към края на ноември общият им размер възлиза на 299 млн. лв., което е месечен ръст от 26,3 млн. лв.

Легналите полицаи - причина за повреди

Междувременно стана ясно, че една от най-честите причини за повреди по автомобилите поне в София са легналите полицаи. 

Всеки трети легнал полицай в столицата ежедневно чупи коли, защото е извън стандарта, а в провинцията положението е дори по-лошо, пише "Монитор".

Легналите полицаи трябва да се изграждат така, че да отговарят на изискванията на наредбата от 5 юли 2012 г., според която трябва да са полегати, а най-високата им част да е 7,5 сантиметра.

Виж още: Следващото поколение навигация за автомобили

Повечето от изкуствените неравности в столицата обаче са изградени преди влизането в сила на тази наредба и много от тях изобщо не отговарят на изискванията.

В София има над 1000 легнали полицая, като 70% от тях са в нормите, сочи справка на общината. Останалите обаче са правени „на око" и голяма част от тях са опасни за автомобилите. За да станат и тези 30% по норматив, са нужни около 1,8 млн. лв.

Източник: БНР, "Труд", "Монитор"