Липсата на локомотиви продължава да е основната причина за закъснението на влаковете на БДЖ, довело до граждански протести по места

"От общо 445 млн. лв. задължения, 380 млн. трябва да бъдат поети от държавата. От стратегическа гледна точка тези средства трябва да се доизплатят. За да има насищане на жп мрежата с влакове, са нужни 420 млн. лв., с които да бъдат закупени необходимите мотриси."

Това заяви изпълнителният директор на холдинг "БДЖ" Владимир Владимиров в сутрешния блок на БНТ. Гост в студиото на "Денят започва" беше и управителят на "БДЖ - Пътнически превози" Димитър Костадинов, който обясни:

"Нашата техника е достатъчно амортизирана през последните 40 години. В последната седмица се получиха доста повреди по локомотивите, ние по принцип изпитваме недостиг. С ускорени ремонти се надяваме да възстановим нормалния график за движение на влаковете."

Ремонтите, които са предвидени през тази и следващата година, са финансово обезпечени от държавата. По повод разпространени снимки на заснежен влак - става въпрос за изолиран вагон, в който не са пътували пътници. Той е бил с отворени врати и прозорци още при композирането. При нас сигнали за нередности не са постъпвали, увери Костадинов.

А Владимиров призова партиите да включат решаването на проблемите в БДЖ в програмите си за идните избори: "Нашият апел е железницата да стане приоритет."

Виж още: С влак през снега

Липсата на локомотиви е основната причина за закъснението на влаковете, което през последните дни доведе до граждански протести по места.

Миналата седмица десетки пътници от софийския влак за Мездра блокираха късно вечерта жп линията на гара Илиянци. Машинистът на влака за Горна Оряховица е успял да спре на два метра от хората, предотвратявайки голяма трагедия.

Само вчера произшествия и повреди са забавили три влакови композиции. Влакът "Варна-Пловдив-София" е ударил изоставена каруца в габарита на жп линията в междугарието Завой-Зимница. При произшествието, станало в 12.30 ч., няма пострадали, но има закъснение 15 минути.

Влакът между Пловдив и Зимница, с 35 пътници, е бил временно спрян заради повреда на локомотив в 12,20 ч. Поради възникнала повреда и смяна на локомотив имаше закъснение и на влака Варна-Шумен с 20 пътници. 

"БДЖ - Пътнически превози" работи с 30 локомотива по-малко поради повреди, посочиха от компанията. До 13 ч. в неделя бяха отменени 46 пътнически влака по направленията Бургас-Сливен, Бургас-Ямбол, Бургас-Варна, Карлово-Сливен-Зимница, Стара Загора-Карлово, Самуил-Силистра, Варна-Добрич-Кардам, Пловдив-Панагюрище, а където е възможно, бързите влакове обслужват като пътнически, спирайки на по-малките гари.

Темата е сред водещите и в днешната песа. 2017-а ще е годината на разпад на железниците, ако не бъдат изплатени тези над 400 млн. лева дългове, прогнозират ръководителите на холдинга, цитирани от в. "24 часа". 1,3 млн. души пътуват всеки месец с БДЖ - тройно по-малко в сравнение с миналото, обобщава всекидневникът.

"Монитор" допълва по темата, че се готви търг за модернизация на старите чешки локомотиви, но смяната на правителството осуетява процедурата.

Левият "Дума" обаче напада ръководството на БДЖ, защото заявява, че не достигат локомотиви, но успоредно с това разпродава машини, които не са в употреба.

Източник: БНТ