Съобразете се с това, че клиентите са два вида - в преходно настроение и в емоционално настроение за пазаруване.

Всеки човек периодично попада в двете роли на клиента. Някои се задържат повече във втората. Други остават за по дълго в първата роля, пише сп. Entrepreneur.

Вижте още: Защо не продавате

Успешните компании таргетират в рекламите си характеристиките, търсени от един от двата вида купувачи.

Клиентите в преходно настроение:

- се фокусират върху покупката в момента и не обръщат внимание на изгодните в бъдеще предложения.

- се страхуват неистово да плащат за поправка или да получат некачествена услуга.
- обичат да се пазарят и да сравняват. Купуват, след като са обиколили няколко подобни магазина.

- обичат да прекарват време в пазаруване и не смятат часовете в обикаляне по магазините за безсмислено изгубени.

- нямат търпение да разкажат за изгодната покупка и са идеален обект за разпространение на маркетинга от уста на уста.

- се наслаждават на собственото си изследване и не се доверяват на консултанти.

Вижте още: Съвети за реклама "от уста на уста"

Клиентите в емоционално настроение:

- се отнасят към днешната покупка като единствена за последните няколко месеца.

- се страхуват много да не направят погрешния избор.

- не харесват процеса на пазаруване и пазарене.

- включват времето за избор на покупката в цената на избрания продукт.

- са склонни да се върнат и да купят от същия магазин, ако останат доволни.

- търсят експерт, на когото да се доверят.

Вижте още: Защо клиентите избират позната марка