Twitch е платформа, която позволява на геймърите от цял свят да се свържат в една общност и да следват любимите си хора, или дори сами да бъдат стриймъри.

Компанията започва своето пътешествие около 2011 г., когато основателите на Justin.tv решават да създадат нов продукт на пазара - Twitch. Успехът бе почти незабавен. Само през октомври 2013 г., уебсайтът е имал 45 милиона зрители и до февруари 2014 г. е установен като четвъртият по големина източник на интернет трафик в САЩ.

Интересното е как в света на бизнеса „големите“ компании обикалят известно време около платформата. Съобщава се, че Google се интересува от придобиването на мажоритарни акции в началото на 2014 г. Това е седем години след стартирането на компанията първоначално позната като Justin.tv - редовна стрийминг платформа, която по-късно ще бъде затворена, за да се фокусират създателите изцяло върху Twitch и неговото развитие като отделна платформа, а също така от гледна точка на ефективното управление на финансите. По това време, Twitch вече надхвърля приходите на компанията „майка“. Variety съобщава, че технологичният гигант Google е постигнал предварителна сделка за закупуването на платформата чрез YouTube за около 1 милиард долара, но в последствие сделката пропада и Amazon сключва споразумение за около 970 милиона долара за придобиването на компанията през август 2014. 

Растежът на стрийминг услугите като Amazon Prime и Netflix е неоспорим, но Twitch успя да създаде изцяло нова ниша за себе си. През февруари 2014 г. стрийм наречен Twitch Plays Pokemon за около седмица достигна обща гледаемост от над 6,5 милиона зрители, а средната едновременна зрителска аудитория бе около 60-70 хиляди. Вицепрезидентът на компанията похвали развитието на канала като сподели своето мнение, че той създаде „начини да забавлява и ангажира публиката далеч повече от намерението на самия производител на играта“. Платформата не се ограничава до определен жанр игри, но има за цел да разшири своята „библиотека“. Ирландецът Финтан Хен например има за цел да разпространи онлайн покера в страната си именно чрез платформата. Той иска да бъде първият играч на покер, който достига до едновременна зрителска аудитория от над 50 хиляди. Неговите последователи са над 100 хиляди. С нарастването на неговата популярност и успехите му е само въпрос на време този брой да се увеличи. 

Топ 10 стриймърите на Twitch имат комбиниран брой последватили от близо 90 милиона. За сравнение това е населението на Испания, Португалия, Белгия и Холандия взети заедно. Като се има предвид, че платформата от бизнес гледна точка е сравнително нова, това е изключителен ръст. И макар да е сравнително нова по отношение на онлайн общността и своя растеж, можем лесно да я наречем една от утвърдените онлайн гейминг платформи. Платформата също така "изгря" и с TwitchCon-проект, който събира всички почитатели на игрите и платформата като цяло, подобно на Comic Con, който бе в България преди няколко години отново състоящ се от голям брой почитатели на видео игрите. 

Основните конкуренти на Twitch са стрийминг платформи като YouTube, Dailymotion, Ustream.tv, но най-суровият противник е YouTube, тъй като през 2015 г. те пуснаха собствена платформа, посветена на онлайн игрите, наречена YouTube Gaming. Към днешна дата броят на профилите в YouTube Gaming е близо 90 милиона. Почти колкото на Топ 10 стриймъра на Twitch събрани заедно, което показва изключителната конкурентоспособност на тези платформи и потенциалният пазар изглежда по-голям отколкото изглежда на пръв поглед.

Дневно Twitch има над 1,4 милиона едновременни зрители и около 15 милиона активни потребители. Освен това Twitch може да бъде използван от настолен компютър, лаптопи, мобилни телефони и има свое собствено приложение. Стриймърите в платформата могат също да се присъединят към друго приложение, от което техните видеоклипове ще повишат качеството си. Опциите за чат на живо и създаване на връзка с аудитория, която не виждате, има всички основи, за да бъде много интересен социален експеримент, който също се оказа изключително печеливш.

След продажбата на Amazon през 2014 г., Twitch нарасна около 15 пъти в оценката си. Говори се, че платформата е оценявана на около 15-20 милиарда щатски долара. Още една фантастична инвестиция от Джеф Безос, която предполага, че за около 6-7 години приходите само от оценката на компанията са между 12 и 17 милиарда щатски долара. 

С продължителната инвестиция и непрестанното си развитие Twitch се утвърди на пазара като водещ играч в онлайн средите, позволявайки на своите потребители да се впуснат в света на любимата си игра и същевременно да създават социални контакти. Какво ли се крие в бъдещето на платформата само времето ще покаже, но със сигурност растежът й през последните години е един от най-големите в света на развлекателния бизнес.