Вече близо четири десетилетия сладката японска котка печели милиони от всевъзможни артикули за малки и големи

Сред иконичните - или най-кичови - образи в дизайна от края на ХХ век е и една стилизирана бяла котка от породата бобтейл с панделка на главата.

"Хелоу Кити" (Hello Kitty) е нарисувана в Япония от дизайнерката Юко Шимизу като декоративен елемент за всевъзможни артикули, а първият, пуснат в продажба през 1974 г., е евтино найлоново портмоне.

Оттогава насам компанията "Санрио" (Sanrio) е превърнала сладката писана в международна машина за пари.

Днес нейните първи почитателки са пораснали, но за тях продължават да се разработват нови и нови продукти - а най-актуалният е комплект гримове и аксесоари от луксозната марка "Сефора" (Sephora).

За да рекламира сред колекционерите новата си тематична серия, козметичният гигант дори обзаведе в стил "Хелоу Кити" цяла хотелска стая в Бевърли Хилс. (Разгледай още от интериора на луксозния апартамент.)

"Хелоу Кити" е част от характерното за японската масова култура течение каваи (Kawaii), към което се причисляват още персонажи като покемона Пикачу, холандското зайче Мифи, "родено" още през 50-те, американското куче Снупи, британските Телетъбис, Грижовните мечета, както и някои анимационни герои на "Дисни".

В исторически план писаната на "Санрио" е наследник на друга известна японска котка, Манеки Неко (Maneki Neko) - керамична фигурка от същата порода с вдигната лапа. Смята, че тя носи късмет и приходи на търговците и затова често се поставя по витрините, за да кани посетителите в магазина.