Фандъкова е категорична, че цената на билета трябва да бъде 1,60 лв.

По всички линии, където е възможно, да се въведе постоянен контрол за билети. Това е намерението на столичния кмет Йорданка Фандъкова. Предложението обаче трябва да дойде от Центъра за градска мобилност и не може да се въведе по най-натоварените линии на градския транспорт, каза Фандъкова в интервю за "24 часа". 

Мярката е във връзка с предложението да се увеличи цената на еднократния билет за пътуване от 1 лев на 1,60 лева.

Паралелно с това беше гласувано в транспортната комисия на столична община да се вдигне двойно и глобата за нередовните пътници в софийския градски транспорт, като по този начин от 20 лв. тя става 40 лв. Така на практика пътуването по линиите, в които има постоянен контрольор, пътуването без билет ще стане невъзможно.

"Категорична съм, че цената на картите не бива да се променя, за да стимулираме редовните пътници. А пътуването с карта излиза под 50 стотинки", коментира кметът.

"В пакета документи, който се разглежда от общинарите, е и докладът за електронна система за таксуване. Ако СОС го подкрепи, процедурата ще бъде обявена, а срокът за изграждане е 1 година. Изискванията са подготвени с ЕБВР. Системата ще позволи вече да не говорим за единична цена на пътуването, а за плащане на време или разстояние, което е по-справедливо", смята Фандъкова. 

Виж още: Нощен градски транспорт в София? Защо не?​

Тя поясни, че от 2009 до 2015 г. само за метрото отделените пари от общината са 320 млн. лв. съфинансиране, а за третата линия ще е 180 млн. лв. 

"Това са сериозни суми, които идват от данъците на софиянци. Купихме новите автобуси със заем, но той също се плаща. В последните години отделихме огромни средства за модернизация на градския транспорт и резултатът се вижда от всички", коментира столичният кмет.

Източник: в. "24 часа"