Стартира вторият етап от единствената потребителска класация у нас "Любимите марки".

В надпреварата участват български и чуждестранни брандове, групирани в 21 категории, като всяка съдържа шестте марки с най-много номинации от първия кръг. Класацията "Любимите марки" представя онези брандове, които осъзнават мястото на диалога и създаването на емоционална връзка с потребителите в постигането на корпоративните и бизнес цели.

В категория Високоалкохолни напитки продължават марките Jamieson, Absolut, Jack Daniel's, Finlandia, Johnnie Walker и Tullamore Dew. За любима марка в раздел Нискоалкохолни напитки се борят "Загорка", Haineken, "Каменица", "Шуменско", Martini и Baileys. В Безалкохолни напитки надпреварата е между "Девин", Cappy, "Банкя", Coca-Cola, Florina и Granini. 

В категория Хранителни продукти се съревновават марките "Тандем", Danone, "Верея", Harmonica, "Белла" и "Градус". 

Първото място в отрасъл Козметика си оспорват Garnier, Manhattan, L'Oreal, Lush Cosmetics, Avon и MaxFactor. За любима марка в раздел Облекла се борят Battibaleno, модна къща "Юнона", Andrews, H&M, Guy Laroche и Mango. 

Mail.bg, Sportal.bg, Dir.bg, Gbg.bg, Svejo.net и Happy.bg се конкурират в категория Уеб сайтове

В раздел Автомобили продължават BMW, Mercedes, Infiniti, Audi, Alfa Romeo и Citroen. За любима марка в категория Мотоциклети се конкурират брандовете Harley-Davidson, BMW, Suzuki, Ducati, Yamaha и Kawasaki. 

В IT продукти надпреварата е между HP, Fujitsu, Microsoft, Dell, Toshiba и Acer. 

KFC, Dunkin Donuts, "Уго", Happy Bar&Grill, сладкарници "Неделя" и пицарии "Виктория" се борят в раздел Заведения за обществено хранене

Не по-малко оспорвана е и категорията Финансови институции, където се конкурират Банка ДСК", ПИБ, "Алфа Банк", "Юнион Банк", "Уникредит Булбанк" и Пощенска банка. 

В категория Уеб медии първото място си оспорват интернет порталите Blife, Bnews, Focus news, Profit.bg, Radar.bg и News.bg. За любима марка в раздел Радио продължават "БТВ Радио", Z Rock, N-Joy, радио "Витоша", радио FM + и радио "Фреш". В Телевизия надпреварата е между ТВ 7, bTV, Нова ТВ, Канал 1, Fox Life и Bulgaria on Air. 

В категория Интериор и обзавеждане се конкурират брандовете "Явор", "Галакс-М", "Платан", Carlo Danielli, "Комо" и "Нидо". 

В сектор Телекомуникации за първото място се борят "Мтел", "Виваком", Globul, NET IS SAT, Max Telecom и Net1. 

Застрахователи също е особено оспорвана категория, където се съревновават дружествата "Алианц", "Армеец", ЗАД "Виктория", "Булстрад", Interamerican и HDI. 

В новия за петото издание на класацията раздел Вино и винарска изба борбата е между "Катаржина Естейт", "Карнобат", "Телиш", "Rossidi", "Вила Винефера" и Todoroff. 

В друга нова категория – Българска марка, за първото място се конкурират брандовете "Явор", сладкарници "Неделя", "Армеец", Първа инвестиционна банка, радио "Фреш" и "Банкя". А в най-атрактивната категория Дебют на българска марка състезанието е между българската козметика Revive Snails Extract, Nice water company, "ЕСТО Трейд", Езиков център "Беста", "АДТ България" и ресторант "Пето Авеню". Тук условието е марката да е създадена преди не повече от три години. 

Втори кръг продължава до 12 юни, когато във всяка категория ще останат по три марки, събрали най-много гласове. Топ 3 брандовете продължават и в третия, последен кръг от класацията, след който ще станат ясни любимите марки на българския потребител в съответните категории, както и Любимата марка за 2013 г.

Третият етап започва на 19 юни и приключва на 26 юни. Любимите марки в съответната категория ще бъдат наградени на пищна церемония на 27 юни в "Гранд хотел София".

Партньори на инициативата тази година отново са Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) и Сердика Център София. Медийни партньори на класацията "Любимите марки 2013" са радио "Витоша", сп. Business Lady, Mail.bg, Radar.bg, BLife.bg, BNews.bg, "Хайлайф", рекламна агенция "Кресли адвъртайзинг", информационна агенция Cross.bg, b2bnews.bg, Biolife.bg, медийна компания Xenium, Bulevard.bg, Kulinaria.bg и BGreklama.bg.

Гласуването се извършва след предварителна регистрация на интернет адрес www.mylovemarks.eu. Участниците номинират или гласуват, като потвърждават избора си през линк, изпратен автоматично на електронната им поща, посочена за контакт. Непотвърдените гласове не се отчитат!