Роджър Уотърс представя и у нас грандиозния си рок спектакъл. Датата е 30 август 2013 г.

Този път шоуто няма да се мести в "Арена Армеец" - сигурни сме, че капацитетът на Националния стадион "Васил Левски" (50 хиляди зрители) ще се запълни с фенове на "Пинк Флойд" от всички възрасти.

Организаторите са "София мюзик ентърпрайзис", а билетите - на цена от 65 до 180 лева, бяпа пуснати в продажба на касите на "Тикетпро" (www.ticketpro.bg) и музикалните магазини в странатаот 16 ноември.

Автобиографичната рокопера The Wall,

която басистът Уотърс записва с групата през 1979 г. като двоен концептуален албум, е екранизирана малко по-късно от режисьора Алън Паркър в съчетание на игрално кино и анимацията на Джералд Скарф, а главната роля в "Стената" изпълнява днешният активист сър Боб Гелдоф.

През 80-те "Флойд" изпълняват The Wall на живо близо 30 пъти, но още тогава авторът й е завладян от идеята да я постави в невиждани дотогава мащаби, припомнят от СМЕ. Така през 1990 г. се стига до

"Стената" на площад "Потсдамер плац" в Берлин, пред около 200 хиляди души

и още 1 млрд. тв зрители, включително у нас. Две десетилетия по-късно, през 2010 г., Роджър Уотърс преобразува The Wall за големи стадиони, на открито, като така дава възможност на феновете да се докоснат до спектакъла независимо къде седят.

След 56 концерта в Северна Америка турнето с антивоенно послание продължава в Европа, Австралия, Южна Америка - и обратно в САЩ и Канада, вече трета година.

До края на 2012-а са се състояли близо 200 концерта пред 3,3 млн. души в 28 държави, а продадените билети са на стойност 380 млн. долара. Предишната година Уотърс се нарежда на 4-то място в класацията на най-печелившите турнета, като отстъпва само на групите "Ю ту", "Бон Джоуви" и "Тейк дат".

Но не само почитателите му са доволни от резултата: "Получава се много добре, доста по-раздвижено, драматично и завладяващо в сравнение с предишните концерти... Шоуто

нямаше как да се пресъздаде на стадион преди 40 години

Нямаше да успеем да запълним пространството така, че мястото да е задоволително от гледна точка на емоцията, музиката и драматизма. Технологията напредна и сега всичко това може да се осъществи", казва Уотърс.