Предимствата на стикерите в чат платформи като Viber за реклама на брандове

Един от най-добрите начини за реклама е, когато хората не осъзнават, че им се рекламира нещо. Любопитна метафора за маркетигна и рекламата е да си ги представим като вирус. Ако атакуваме с едни и същи вируси рецепиентите, те започват да си създават резистентност. Така е и с маркетинговите комуникации. 

Затова и се измислят нови и различни подходи, с които брандовете да достигат до клиентите. Един такъв подход отскоро са и стикерите в чат платформите. Те са важна част от чат общуването, като пресъздават емоции, настроения или ситуации, които би било твърде дълго да описваме с думи. Освен това са забавни и по-голямата част от потребителите (особено сред младите) ги харесват. 

На българския пазар пионер в това отношение са Viber. Tе вече имат няколко подобни кампании, които показаха завиден успех. 

Какво прави подобен тип рекламиране успешно обаче? Като за начало, това е един изцяло имиджов тип кампания, който залага на позитивното и забавното. Хората използват стикерите, за да изразят с тях емоциите си, асоциират се с тях и откровено ги харесват. 

Също така не е за пренебрегване и фактът, че хората не възприемат стикерите като реклама. Това допълнително сработва за установяване на връзката между бранд и клиент, тъй като "защитните прегради" на потребителя, които го пазят от такива неща, са свалени и той възприема посланията на стикерите директно. 

Първият рекламен пакет стикери, реализиран във Viber, представяше Nescafe в 20 специфични момента и настроения. Стикерите са дело на Xenium Company.

Усепхи показват и стикерите, които Xenium Company прави за корите за баница "Белла", както и за KFC. 

Kfc ne se panirayKampaniyata na kfc vav viber
 bella pecheni v chata

Друг успешни примери са пакетите "Nescafe Frappe - Фрапирай лятото!" и "Пощенска банка - Свободно време с Postbank".

В крайна сметка огромният плюс на кампаниите идва и от голямата продължителност, с която те се ползват - между 6 и 8 месеца. За това време при пакети от 80 хил. или 150 хил. даунлоуда, брандът получава по няколко милиона изпращания на стикери от пакета.